השופט: עדות המקורבת לקובי בן-גור תישמע בדלתיים סגורות

גלית שמחון היא עדת תביעה מרכזית בתיק שבו מואשמים בכירי רשות המסים לשעבר, ובראשם ג'קי מצא, בשוחד והפרת אמונים, בכך שנכנעו לתכתיביהם של קובי בן-גור ויורם קארשי

‎‎סגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה, השופט זכריה כספי, החליט הבוקר (ד') במפתיע כי עדותה של גלית שמחון, המקורבת לקובי בן-גור, מהנאשמים המרכזיים בפרשת המינויים ברשות המסים, תישמע בדלתיים סגורות.

בהחלטתו נענה השופט לבקשת בא-כוחו של בן-גור, עו"ד משה ישראל.

השופט נמנע אמנם מלפרט את הנימוקים להחלטה, ואולם מנוסח כתב האישום ניתן ללמוד כי בין בן-גור לשמחון היה קשר מיוחד, שהוגדר כ"קשר אישי קרוב ביותר", וקיימת סבירות גבוהה כי לעוצמת ולאופי הקשר בין השניים, כמו גם לעובדה שהמשטרה האזינה לשיחותיו של בן-גור במשך תקופה ארוכה, יש קשר להחלטת השופט.

‏‏"איני יכול לפרט את תוכן הבקשה כי עדותה של שמחון תישמע בדלתיים סגורות וגם לא את הנימוקים שבגינם החלטתי לקבלה", הסביר היום השופט לעיתונאים שנכחו באולם הדיונים, והוסיף התנצלות קלה: "צר לי שבשל כך לא תוכלו לבצע את עבודתכם במלואה".

שמחון היא עדת תביעה מרכזית בתיק שבו מואשמים בכירי הרשות לשעבר, ובראשם ג'קי מצא, בשוחד והפרת אמונים, בכך שנכנעו לתכתיביהם של בן-גור ויורם קארשי, שניסו להשפיע על מינויים פנימיים בתוך הרשות.

בן-גור וקארשי מואשמים כי הפעילו את קשריהם לטובת בחירתו של מצא למנהל רשות המסים. בתמורה, טוענת התביעה כי לאחר מינוי מצא, הם השפיעו עליו בנושא מינויים ברשות המסים וסייעו לקדם גורמים ברשות.

עניינה של שמחון, טוענת הפרקליטות, מהווה דוגמה לאחד מאותם מינויים מושחתים. לטענת הפרקליטות, לאחר בחירתו של מצא, הוא מינה את שמחון לתפקיד היועצת המקצועית הבכירה שלו, מינוי שהיה אחד מאותם מינויים בהם חפצו בן-גור וקארשי ושנעשה בתמורה לעזרתם בבחירתו של מצא.

עוד נטען כי במקביל לקידום, הורה מצא לסמנכ"ל הרשות דאז, שמואל בוברוב, הנאשם גם הוא בפרשה, לשפר את תנאי העסקתה של שמחון.