אהרונוביץ': אם מנכ"ל חדשות 10 אוים ע"י שוטר - שיגיש תלונה

השר לביטחון פנים התייחס לפרסום לפיו מנכ"ל חדשות ערוץ 10 ראודור בנזימן אוים ע"י קצין משטרה, על רקע סדרת כתבות על אלימות שוטרים לכאורה

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', קרא היום (ד') מעל בימת הכנסת למנכ"ל חדשות ערוץ 10, ראודור בנזימן, להגיש תלונה אם הוא חש מאוים על-ידי קצין משטרה. אהרונוביץ' ענה לשאילתה בעקבות פרסום באחרונה לפיו בנזימן אוים על-ידי קצין משטרה, על רקע סדרת כתבות על אלימות שוטרים לכאורה.

"באם מר בנזימן חש כי אוים כתוצאה מהתבטאות קצין המשטרה, מן הראוי כי יפנה למחלקה לחקירות שוטרים שבמשרד המשפטים ויגיש תלונה על הדברים", אמר אהרונוביץ'. "באם יימצא כי קצין המשטרה נהג שלא כשורה - הוא יטופל בהתאם בידי גורמי המשמעת", הוסיף.

על דברים אלה הוסיף יו"ר הכנסת, רובי ריבלין: "אם התלונה נכונה, זה חמור מאוד. אם התלונה אינה נכונה, זה חמור כפליים - שכן המשטרה לא מגיבה על מנת להזים את התלונות".

אהרונוביץ' פירט את השתלשלות האירועים שהביאו לשאילתה בנושא. לדבריו, "מבירור הפרטים עולה כי ב-7 בנובמבר התראיין בגלי צה"ל ראודור בנזימן, מנכ"ל חדשות ערוץ 10, ונשאל בין היתר על יחסיו עם משטרת ישראל לאור סדרת הכתבות על אלימות שוטרים. בתשובה לשאלה האם המשטרה מאיימת עליו השיב כי לא אוים באופן אישי. בנזימן סיפר בתוכנית כי הקצין הבכיר אמר לו כי כפי שהערוץ בודק את התנהגות השוטרים - כך המשטרה יודעת היכן משודרת התוכנית ויכולה לבדוק את אופן נהיגת אנשי הערוץ".

מחדשות ערוץ 10 נמסר בתגובה: "התגובה של השר לביטחון פנים לשאילתה שקיבל מוכיחה כי לא צפה בסדרת התחקירים על אלימות המשטרה כלפי אזרחים, שמשודרת השבוע במהדורה המרכזית של חדשות 10. אילו צפה היה רואה שאחת הבעיות החמורות בתופעה היא הטיפול של מח"ש בהן - אותה מח"ש אליה הוא שולח אותנו להגיש תלונה".