איתות חיובי לקראת דו"חות צים: 34% עלייה בתעריפי ההובלה

ענקית הספנות מארסק דיווחה גם על עלייה של 7% בנפח ההובלה הימית במכולות ■ בנוסף, העלתה החברה הדנית את תחזית הרווח הנקי בהתבסס על השיפור בתחום

בשורות טובות לצים מגיעות מכיוון ענקית הספנות הדנית מרסק (MAERSK). מדו"חות החברה לרבעון השלישי, עולה כי תחום ההובלה במכולות נהנה מעלייה של כ-34% בתעריפים, לצד גידול של 7% בנפח ההובלה.

בנוסף, העלתה החברה הדנית ב-25% את תחזית הרווח הנקי שלה ל-5 מיליארד דולר, בהתבסס על השיפור בתחום המכולות. "תוצאותיה של מארסק ממשיכות לצבוע גם את צים באור אופטימי יותר", ציין היום האנליסט ירון פרידמן מבנק הפועלים.

נזכיר, כי רק לפני כשנה עמדה צים בליבו של המשבר הפיננסי, עם חובות בהיקף מיליארדי דולרים והפסדים מצטברים של מאות מיליוני דולרים. החברה ביצעה הסדר חוב מול עשרות נושיה, ביניהם גם מחזיקי האג"ח, ויישמה תוכנית אסטרטגית לשיפור מצבה.

"אנו מניחים כי מגמת השיפור תימשך ואף תתעצם, גם ברבעון השלישי וגם במבט לעתיד, בעיקר בזכות מהלכי ההתייעלות המשמעותיים שננקטו בחברה, והשיפור בסביבה העסקית", מוסיף פרידמן. למרות הבשורות הטובות, מניית בעלת השליטה בצים, החברה לישראל שבשליטת משפחת עופר, איבדה היום 0.5%.

אופטימיות מוגבלת

לפני מספר ימים דיווחה צים על מכירת מסוף בניגריה תמורת 154 מיליון דולר. יום לאחר העסקה אמר רפי דניאלי, מנכ"ל צים, בראיון ל"גלובס" כי "לא צפינו את ההתאוששות ואת החזרה לרמות כאלה. זה הרבה יותר חזק ממה שציפינו".

בעקבות העסקה ודברי דניאלי, ציין פרידמן כי "אנו אמנם רואים כיום את צים באור חיובי יותר מבעבר, אולם מטעמי שמרנות אנו ממשיכים לתמחר את החברה לפי 80% מהונה העצמי".

לצד האופטימיות, המלצתו של פרידמן למניית החברה לישראל נותרה "תשואת יתר", והוא עדכן את מחיר היעד שלו ל-4,470 שקל למניה לעומת 4,455 שקל בהמלצתו הקודמת.