אותרו גופותיהם של שני הרוגי התרסקות מטוס חיל האוויר בנגב

(עדכון) - בתום שעות של חיפושים נמצאו הגופות של רס"ן עמיחי איטקיס ורס"ן עמנואל לוי, שנהרגו לאחר שמטוסים צנח אל הקרקע בטיסת אימונים ליד מצפה-רמון ■ הודעה נמסרה למשפחות

החשש הכבד התממש: אחרי שעות ארוכות של חיפושים, נמצאו הבוקר גופותיהם של הטייס רס"ן עמיחי איטקיס בן ה-30 ממעלה אדומים והנווט רס"ן עמנואל לוי בן ה-28 משדה ורבורג, שהיו על מטוס ה-F-16i שהתרסק אמש במכתש רמון. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

מטוס הקרב מדגם "סופה" יצא מבסיס רמון בשעה 20:00 לטיסת אימונים שגרתית כחלק משתי רביעיות מטוסים מבסיס רמון שדימו קרבות אוויר. לאחר זמן קצר, כשהיו בגובה רב, החל לפתע לצלול אחד המטוסים והתרסק. טייס של מטוס נוסף שהיה באוויר דיווח לאחר המקרה כי ראה את כלי הטיס בוער על הקרקע.

כשהתקבל הדיווח על כך שאבד הקשר עם המטוס, יצאו כוחות חילוץ והצלה רבים לסרוק את האזור עד שלבסוף אותרו גופות שני הקצינים.

על-פי ההערכות ההתרסקות היא תוצאה של טעות אנוש שנבעה מאובדן התמצאות במרחב, ולא מכשל טכני של המטוס החדיש.

בעקבות האירוע הורה מפקד חיל האוויר אלוף עידו נחושתן להקים ועדת חקירה לבדיקת נסיבות האירוע, וכמו כן להפסיק מיד את טיסות האימונים של מטוסי הסופה.

החיפושים נמשכו לאורך כל הלילה

כוחות גדולים בהם יחידת חילוץ הר נגב, צוותי מד"א וחיילים פעלו משך כל הלילה במטרה לאתר את שני הנעדרים. "זה שטח ענק", הסביר ל"ידיעות אחרונות" אחד המתנדבים והוסיף: "אנחנו צריכים לחפש בשטח של עשרות קילומטרים ואין לנו שטח מוגדר".

מטוסים ומסוקים של חיל האוויר סייעו במהלך הלילה לכוחות הרבים בשטח, והפילו פצצות תאורה כדי להקל על החיפושים באפלה השוררת במקום. גורמים בצה"ל סיפרו כי לגופם של חיילים מוצמד לפני כל טיסה מכשיר איתור אלקטרוני, אך מסיבה שאינה ברורה לא ניתן היה לאתר בעזרתו את הטייסים הנעדרים.