רווח נקי לטאואר לאחר יותר מעשור, רשמה הכנסות שיא ברבעון

(עדכון) - רווח של 1.2 מיליון דולר או 1 סנט למניה על בסיס GAAP לעומת הפסד של 30 מיליון דולר ברבעון המקביל ■ זינוק של 69% בהכנסות ל-134.7 מיליון דולר

אתר "גלובס" העביר בשידור חי את מסיבת העיתונאים של חברת השבבים טאואר מבניין הבורסה בת"א. טאואר פרסמה הבוקר (ה') את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי של 2010, כאשר במסיבת העיתונאים (החריגה, יש לציין), נושאים דברים בכירי החברה וכמובן גם המכנ"ל ראסל אלוונגר.

תחילה לדו"חות. לאחר יותר מעשור, מדווחת טאואר על מעבר לרווח נקי של 1.2 מיליון דולר או 1 סנט למניה על בסיס GAAP, זאת בהשוואה להפסד של 30 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2009 והפסד של 9 מיליון דולר ברבעון השני של 2010.

החברה מדווחת על מכירות שיא ברבעון החולף בסך כולל של 134.7 מיליון דולר, עלייה של 69% לעומת הרבעון המקביל ב-2009 ועלייה של 7% בהשוואה לרבעון השני של 2010. נציין כי בוול סטריט ציפו מטאואר לדווח על הכנסות של 133.4 מיליון דולר.

ה-EBITDA של טאואר זינקה ל-46 מיליון דולר ברבעון החולף, פי 3 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וגבוה ב-10% מהרבעון הקודם.

שיפור בכל הפרמטרים

במסגרת הדו"חות הנוכחיים, מציבים בטאואר תחזית מכירות לרבעון הרביעי בטווח של 133-137 מיליון דולר, ובכך עוברים את יעד המכירות השנתי של 500 מיליון דולר, אשר הוצב בתחילת 2010 כמטרה עיקרית וחשובה, עלייה של מעל 70% לעומת ההכנסות השנתיות ב-2009.

עוד עולה מהדו"ח כי הרווח הגולמי (על בסיס non-GAAP) זינק ב-139% והסתכם ב-62 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי עומד על 46%, בהשוואה ל-32% ברבעון השלישי של שנת 2009 ו-45% ברבעון הקודם. על בסיס GAAP, רשמה החברה רווח גולמי של 36 מיליון דולר. הרווח התפעולי (על בסיס non-GAAP) הסתכם ב-46 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 13 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2010.

הרווח התפעולי (על בסיס GAAP) הסתכם ב-18 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 19 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד תפעולי של 4 מיליון דולר ברבעון השני של 2010.

אלוונגר: "טאואר - יצרנית השבבים בעלת אחוזי הצמיחה הגבוהים בעולם"

מנכ"ל החברה, ראסל אלוונגר מסר עם פרסום הדו"חות כי "במהלך החודשים האחרונים, סמנכ"ל הכספים ואני נפגשנו עם משקיעים רבים. זכינו למחמאות רבות ודברי הערכה על עבודתנו כחברה אשר הציבה יעדים אגרסיביים ולאחר מכן הצליחה להשיגם. אני מרוצה מאוד מעבודת הצוות בחברה שהצליח להשיג את המטרה שהצבנו לעצמנו - השגת רווח נקי על בסיס GAAP במהלך המחצית השנייה של 2010".

אלוונגר הוסיף כי "העובדה שהתחזית שלנו לרבעון הרביעי של שנת 2010 מייצגת עלייה קלה, לעומת החברות האחרות בתעשייה שצופות ירידה דו-ספרתית, וקצב זכיות מתמשך של כ-120 פרויקטים ומוצרים חדשים ברבעון, מהווה עדות למודל העסקי שלנו ומבטיחה צמיחה רב-שנתית חזקה".

לסיכום, ציין אלוונגר כי "מכירות השיא ברבעון השלישי יחד עם התחזית לרבעון הרביעי מציבים אותנו בבטחה מעל יעד המכירות השנתי שהצבנו לעצמנו לשנת 2010 של 500 מיליון דולר ומבטיחים צמיחה של מעל 70% במכירות שנת 2010 מול שנת 2009, אשר אנו מאמינים כי תשמור על מיצובה של טאואר כיצרנית השבבים בעלת אחוזי הצמיחה הגבוהים בעולם".

יו"ר הדירקטוריון, אמיר אלשטיין אמר כי "אני שמח מאוד לראות את המשך הביצועים החיוביים של האסטרטגיה הייחודית שלנו המביאה לצמיחה רווחית של טאואר, ולברך את הנהלת החברה בהשגת תוצאות עסקיות יוצאות-דופן. החברה הפכה למנהיגה עבור לקוחותיה והציבור ימשיך להפיק תועלת תוך כדי שהחברה תמשיך בביצועיה על מנת להשיג נתחי שוק בשווקים בהם היא פועלת כיום ובשווקים אליהם היא שואפת להיכנס. אנו חברה אנרגטית אשר עם כל צעד קדימה פועלת על מנת לפתוח דלתות רבות של הזדמנויות נוספות".

אלוונגר במסיבת העיתונאים: "יש לנו תוכנית פרישת חובות מדויקת וברת השגה"

לאחר שמסר דברים במסגרת פרסום הדו"חות, ציין אלוונגר במסיבת העיתונאים כי "לאחר פריסת החוב שביצענו בחודשים האחרונים, והמזומנים שצברנו בקופה - אני בטוח שנוכל לשרת את החוב למשקיעים בשנים הקרובות. לא היינו במקום הזה מעולם - יש לנו תוכנית פרישת חובות מדויקת וברת השגה".

אלוונגר הדגיש כי בטאואר רואים הזדמנויות להזמנות בהיקף של 750 מיליון דולר בחוזי תכנון אפשריים ל-2011. "על בסיס ההזדמנויות הקיימות, הנתונים תומכים בעלייה של 33% בהכנסות השנתיות ב-2011", ציין אלוונגר. הוא הוסיף כי "אנחנו פעילים בשוק המיזוגים והרכישות ובעמדה טובה לבצע רכישה באופן מיידי. אין לנו משהו בקנה כרגע, אבל אנחנו בוחנים תמיד את הנושא. מיזוג זה לא דבר קל לבצע, אבל הצות שלנו ביצע את הרכישה של ג'אז והשילוב הסינרגטי בפעילות שלנו באופן מושלם, וכעת כשאנחנו יודעים איך לעשות את זה - נוכל לעשות דברים דומים בעתיד".

אלשטיין הוסיף וציין כי "לא רק שהתוצאות שלנו היו טובות, היינו חייבים גם לכסות חלק מהחובות שלנו למשקיעים. זו הפעם הראשונה שהראנו שאסטרטגיה מסודרת עושה את העבודה. כרגע אנחנו במצב טוב לבצע דברים חדשים, אנחנו יותר חסינים לסיכוני התעשייה, אנחנו מחוברים מבחינה חוזית לפאנל לקוחות מהמובילים והאיכותיים בעולם, ועוד".

"אנחנו מבינים מה שיש לנו ביד מבחינת הזדמנות - הדלת פתוחה וההזמנות קורות. אנחנו זהירים מבחינת התחזיות ומבחינת המספרים - מנכ"ל ויו"ר לא צריכים להתבייש מחברי הדירקטוריון על כך שהם נותנים תחזיות זהירות".

אלוונגר: "צופים המשך רווחיות על בסיס GAAP ברבעונים הבאים"

בשלב השאלות והתשובות עם העיתונאים ענה אלוונגר לשאלת "גלובס" על הרבעונים הבאים כי "אנחנו צופים המשך רווחיות על בסיס GAAP ברבעונים הבאים. מה שיכול אולי למנוע את זה, זה אם המניה תמשיך לעלות - כך יעלו גם שטרי האופציות והאג"ח להמרה, ואם הם יעלו זה יגדיל את ההתחייבויות שלנו ואת ההוצאות המימון הנלוות. זה אולי יכול להעיב על הרווחיות, אבל אנחנו רוצים את זה כי ערך המניה יעלה".

לשאלה נוספת של "גלובס" על רכישות ספציפיות שמעוניינים בטאואר, אלוונגר אמר כי "אנחנו בוחנים רכישות של מפעל בעל ניצולת גבוהה יחסית, ושם נבנה את התשתית שלנו. או לחילופין לרכוש טכנולוגיה מסוימת שנוכל לשלב בפעילות שלנו - ההזדמנויות קיימות".