שר האוצר שטייניץ: "צריך להפסיק את העליהום נגד החרדים"

אמר בראיון בגלי צה"ל כי הוא מתנער מדברי יועצו הכלכלי אבי שמחון, לפיהם יש להגביל את הילודה בקרב החרדים ■ שטייניץ קרא להפסיק את ההתלהמות בציבור נגד המגזר החרדי

שר האוצר יובל שטייניץ קורא להפסיק את ההתלהמות בציבור נגד החרדים. לפי דיווח בגלי צה"ל, שטייניץ אמר היום (ה') בנאום שנשא במרכז האקדמי באריאל, כי הוא מתנער מדברים שאמר יועצו הכלכלי אבי שמחון.

"צריך להפסיק את העליהום נגד החרדים", אמר שטייניץ. בהתייחסו לדברים שאמר שמחון לפיהם יש להגביל את הילודה באוכלוסיה החרדית אמר: "שוחחתי עמו ונדמה לי שהוא הבין את הנושא. השר חזר ואמר כי הוא מתנער מהדברים שאמר שמחון.

שמחון, נזכיר, אמר השבוע במהלך כנס שדרות לחברה, בפאנל שעסק בין היתר בשילובם של חרדים וערבים בשוק העבודה, כי על אנשי ציבור לקרוא לאוכלוסיות אלה להפחית את שיעור הילודה. "זה חסר אחריות, אתם עושים רע לילדים שלכם ולחברה שלכם", אמר שמחון בכנס. "אדם רגיל בודק כמה ילדים הוא יכול לכלכל, אבל את המסים שהוא משלם מעבירים למי שעושה 8 ילדים בלי יכולת לכלכל אותם".

בראיון ל"גלובס" באוגוסט השנה, שמחון מתח ביקורת נוקבת על ההצעה של האוצר לתת פטור לחרדים מצה"ל במטרה לעודד תעסוקה במגזר החרדי. "זה ניסוי. אנחנו לא באמת בטוחים שאנחנו יודעים למה שיעורי ההשתתפות של החרדים בכוח העבודה כל-כך נמוכים. הדעה הרווחת היא שהעניין של הצבא מהווה מכשול. אז הנה, מסייעים עכשיו להסיר את המכשול הזה במידה מסוימת. בוא נראה אם זה יעבוד. אני בכלל לא בטוח שזה יעבוד, וכשלעצמי אני לא מאושר מהשינוי הזה. אבל אני בסך הכל יו"ר הפורום המייעץ לשר האוצר, לא יותר מזה", אמר שמחון.