אקמאי תובעת את הסטארט-אפ קוטנדו על הפרת פטנטים

שתי החברות מציעות פתרונות להעברה יעילה של תוכן על גבי הרשת ■ תביעות אחרות מול אקמאי הסתיימו ברכישות

תביעה של חברות סטארט-אפ מעולם לא היתה משהו סימפטי, בעיקר כאשר מהצד השני ניצבת חברה גדולה יחסית, עם כוח וניסיון. אתמול (ד') הגישה ענקית ציוד התקשורת Akamai לבית הדין האזורי של מדינת מסצ'וסטס תביעה כנגד חברת הסטארט-אפ Cotendo בגין הפרת פטנטים.

התביעה לא הוגשה בשם אקמאי בלבד, הצטרפה אליה גם אוניברסיטת MIT, שאחד מהפטנטים שלכאורה הפרה קוטנדו שייך לאוניברסיטה היוקרתית, שבה התחילה אקמאי את דרכה בסוף שנות ה-90.

אקאמאי נסחרת כיום לפי שווי של 9.5 מיליארד דולר.

אקמאי וקוטנדו פועלת בתחום דומה - ציוד רשתות תקשורת לייעול ושינוע תוכן (CDN). התביעה מעמידה את מובילת העולם הישן בתחום, אקמאי, מול הדור החדש של הטכנולוגיות שמיועדות לשפר ולייעל את התנועה של קבצים באינטרנט. קוטנדו, שהקימו ב-2008 רוני זהבי, המנכ"ל, ודוד דריי, גייסה על פי נתוני IVC-Online 22 מיליון דולר עד כה מהקרנות סקויה, בנצ'מרק ו-Tenaya, וסיימה את 2009 עם היקף מכירות של כ-8 מיליון דולר.

השינויים בעולם ה-CDN מעמידים את קוטנדו בסביבה די מכובדת בקרב החברות שנתבעו ע"י אקמאי בתקופה האחרונה, וייתכן שהתביעה תסתיים באופן אחר לגמרי.

ב-2005 אקמאי רכשה את חברת Speedera, שניהלה נגדה תביעה, תמורת 130 מיליון דולר תוך כדי התנהלות משפטית; כמו כן היו ספקולציות על רכישת המתחרה Limelight במשפט שמתנהל בין השתיים מאז 2006 בגין הפרת פטנטים, כך שייתכן שגם קוטנדו תצא מהתביעה עם הסכם על רכישתה בידי חברה כזו או אחרת. את תגובתה של קוטנדו לא ניתן היה להשיג.