שיפור בבטחון הצרכנים בארה"ב, האטה בצמיחה באירופה

עלייה ראשונה מזה שלושה חודשים, על רקע שיפור שנרשם בשוק העבודה וירידה ברמת אי הוודאות לאחר הבחירות

מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב, של אוניברסיטת מישיגן, רשם בנובמבר עלייה גבוהה מציפיות הכלכלנים.

מדד ביטחון הצרכנים עלה החודש לרמה של 69.3 נקודות, לעומת 67.7 נקודות באוקטובר. על אף העליה, המדד עדיין נמוך בהרבה מממוצע של 88.9 נקודות שנרשם בחמש השנים שקדמו לדצמבר 2007, אז החל המיתון בארה"ב. העליה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים, אשר העריכו בממוצע כי המדד יעלה לרמה של 69 נקודות.

"מדובר בסך הכל בנתון חיובי מאוד המאותת כנראה על עלייה הצפויה בצריכה בחודשים הקרובים. נראה ששיפור מסויים ברמת התעסוקה וירידה ברמת אי הוודאות לאחר בחירות אמצע הקדנציה שיפרו את מצב הרוח של הצרכנים", אמר לבלומברג ראסל פרייס, כלכלן מאקרו בדטרויט.

בזירת המאקרו האירופאית, היום פורסם כי הצמיחה הכלכלית בגוש האירו עמדה ברבעון השלישי על 0.4% בלבד, לעומת צפי כלכלנים להתרחבות של 0.5% לאחר גידול של 1% ברבעון השני השנה. התמ"ג של גרמניה עלה ב-0.7% ברבעון השלישי, הצמיחה בצרפת האטה ל-0.4% וכלכלת איטליה צמחה בשיעור של 0.2%. כלכלת יוון התכווצה ב-1.1%, וכלכלת ספרד נותרה ללא שינוי ברבעון הקודם.