יו"ר ה-IMF: מוכנים לעזור לאירלנד כשתבקש; מצבה לא כמו יוון

דומיניק שטראוס קאהן: "אם האירים ירצו בשלב מסוים לקבל תמיכה מקרן המטבע, אנו נהיה מוכנים להעניק אותה" ■ הוא הביע את אמונו כי ניתן למצוא פתרון לבעיה האירית

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס קאהן, אמר היום (שבת) כי ה-IMF תהיה "מוכנה" לעזור לאירלנד כשתבקש, אמנם הוא ציין כי טרם התקבלה כל בקשה לסיוע ספציפית מהמדינה.

"אם האירים ירצו בשלב מסוים לקבל תמיכה מקרן המטבע, אנו נהיה מוכנים להעניק אותה", אמר שטראוס קאהן לעיתונאים בשולי הפורום לשיתוף הפעולה הכלכלי של אזור אסיה שמתקיים ביוקוהמה, יפן.

שטראוס קאהן הביע את אמונו כי ניתן למצוא פתרון, וציין כי אמנם בעיית החוב האירית יצרה "מצב קשה", אך היא שונה מזו של יוון. לדבריו, בעיות החובות של אירלנד קשורות ברובן "לבנק גדול אחד", ושונות מהבעיה של יוון, שנגרמה מהיעדר תחרות כלכלית בנוסף לצרות הפיסקאליות.

נזכיר כי כל על רקע חזרתו של משבר החובות באירופה לכותרות בימים האחרונים, מנהיגי מדינות ה-G20, המכונסים בסיאול, החליטו אתמול על הקמת מנגנון בינלומי שיתריע מפני חוסר איזון בכלכלות או במערכות פיננסיות, במטרה לנסות ולבלום משבר עוד לפני שהוא מתפתח.

כאמור, משבר החובות באירופה חזר לכותרות בימים האחרונים, ומי שמככבת בכותרות - ולא לטובה - היא אירלנד שמתחילים לסמן אותה כמדינה הבאה שתיאלץ לפנות לאיחוד האירופה ולקרן המטבע הבינלאומית כדי לקבל סיוע.