חברת התעופה שלחצה על בורסת סידני ממשיכה לקרקע מטוסים

הפסד תופח: חברת התעופה הלאומית של אוסטרליה ממשיכה לקרקע מטוסים זה למעלה משבוע ■ גורם בכיר בתעופה האירופית:"זה תמים לחשוב שקוואנטס לא חשה לחץ"

חברת התעופה הלאומית של אוסטרליה, קוונטאס (Qantas) ממשיכה לקרקע את מטוסי הדגל של החברה כבר למעלה משבוע, לאחר תקלה שארעה במנוע המטוס.

כזכור, בתחילת החודש הודיעה החברה על קרקוע המטוסים מדגם A380s בעקבות דליפת שמן במנוע שהובילה להתנתקות חלקים במנוע המטוס במהלך הטיסה מעל שמי אינדונזיה. הטייס החזיר את המטוס בשלום לסינגפור."קוונטאס" קירקעה את המטוסים תוך מספר שעות ורק אחרי ארבעה ימים הודיעה על דליפת שמן מחשידה בשלושה מנועים.

חברת התעופה האוסטרלית גרמה לירידות חדות במדד המוביל באוסטרליה מייד אחרי הודעתה ובעקבותיה רשמה ירידות גם יצרנית המנועים הבריטית, חברת רולס רויס .

"לא נמהר, לא הולכים להלחיץ אף אחד לא נפעיל מטוסים עד שנהיה בטוחים בודאות מוחלטת", אמר מנכ"ל החברה, אלן גו'יס.

חברת "קוואנטס" נהנתה מ-1950 ממוניטין גלובלי ובעיקר זכתה לפרסום אחרי הסרט "איש הגשם" שבו דסטין הופמן (בדמותו בסרט) התעקש כי קוואנטס תהיה חברת התעופה היחידה שיטוס בה כיון "שקוונטס לעולם לא התרסקה". אך הדימוי המוצלח של החברה ניזוק בשנים האחרונות.

לופטנזה הודיעה כי לא נמצאו דליפות במטוסים מדגם A380s הנמצאים בצי המטוסים של החברה וממשיכה להפעיל את המטוסים. החברה הודיעה כי תמשיך בהנחיות והבדיקות ובקרת המנועים כפי שהמליצה סוכנות בטיחות התעופה האירופית. "אנו מרגישים שהגענו לרמת ביטחון גבוהה מאוד", אמר דובר החברה.

רולס רויס הבריטית, יצרנית המטוסים השנייה בגודלה בעולם, דיווחה כי תצייד את המנועים בתוכנה שתכבה את המטוסים לפני שתפרוץ דליפת שמן שעלולה לגרום לניתוק של חלקי המנוע.

"יהיה זה תמים לחשוב שהנהלת קוואנטס לא חשה לחץ פיננסי להחזיר לפעולה את מטוסיה", אמר גורם בכיר בתעופה האירופית , "אך תאונה נוספת תהיה הרבה יותר מזיקה מההפסדים המסחריים שהחברה כרגע רושמת", אמר.

באוגוסט האחרון החברה רשמה ירידה של 4.3% ברווח השנתי.