סטימצקי השיקה מועדון לקוחות בהשקעה של 3 מיליון שקל

תמורת דמי חבר של 30 שקל בשנה, ייהנו החברים מהנחות קבועות ומתחלפות של 10%-60%

חובבי המילה הכתובה יכולים מהיום להתהדר בכרטיס מועדון חדש: רשת הספרים סטימצקי השיקה היום (א') מועדון לקוחות תחת השם "הסיפור שלי", בהשקעה של 3 מיליון שקל. כך קונה הרשת, לפחות באופן זמני, יתרון על פני המתחרה צומת ספרים.

מה מרוויח הצרכן? ברשת מבטיחים רשימה של הטבות: תמורת תשלום של 30 שקל לשנה, תציע הרשת 100 כותרים בהנחות של עד 60% בכל חודש, 9 רבי מכר חדשים ומבוקשים ב-35 שקל בכל חודש, הנחה של 8% על תחום המוסיקה ועל מגוון משחקים וצעצועים וכן הנחה של 10% על מגוון מתחלף בספרות לועזית. במקביל השיקה הרשת מגזין חודשי שיישלח לחברי המועדון ויעסוק בתכנים, ביקורות והודעות על מבצעים.

"אלה ההנחות הכי עמוקות שהיו אי פעם ברשת ואנחנו שמים דגש גם על תוכן", אומרת מנכ"לית הרשת איריס בראל, "כי אני עדיין חושבת שלמכור ספרים זה לא כמו למכור עגבניות. כשאדם מצטרף למועדון הוא רושם את העדפותיו הספרותיות ואחת לחודש אנחנו מדבררים לו הטבות בהתאם להעדפות. זו פעם ראשונה בשוק הספרים שלומדים להכיר את ההעדפות האישיות של הלקוחות". את מועדון הלקוחות הגדירה "ילד שנולד אחרי 30 חודשי היריון", ואת השקתו כרגע המרגש בארבע שנות כהונתה בתפקיד.

- האם ההנחות צפויות להשפיע על הרווחיות?

"אני מניחה שכמות המכר תפצה על רמת ההנחה, כולם יודעים שבתוך מועדון יש הנחות שאולי מקשות בהתחלה, אבל הרעיון הוא ליצור נאמנות".

- כמה זמן ייקח לכם להחזיר את ההשקעה?

"קשה להגיד. סטימצקי לא רצה למרחקים קצרים. מועדון זה הדבר הכי נכון לרשת".

- תיכנסו עם המועדון לאשראי חוץ בנקאי?

"בשום פנים ואופן לא".

רשת סטימצקי מונה היום 147 חנויות. במחצית הראשונה של 2011 תפתח הרשת 7 סניפים נוספים, בהשקעה של 6 מיליון שקל. הסניפים יפתחו במעלות, ב-G יקנעם, בקניון עיר ימים בנתניה, בקניון הזהב, נמל יפו, נס ציונה ובמושבה הגרמנית בירושלים.

- מה פוטנציאל הרשת מבחינת מספר הסניפים?

"אני מניחה שלא נעבור את ה-160 חנויות".

לדברי בראל, בין החודשים ינואר-ספטמבר 2010 רשמה הרשת גידול של 8.7% בפדיון חנויות זהות שנבע הן מגידול במספר העסקאות והן בגידול במספר הפריטים ובסל הממוצע ללקוח שעלה בתקופה זו ב-4%.

בסטימצקי שמו להם למטרה להגדיל את תחום הילדים ברשת ולשם כך שכרו את שירותיה של יעל ארד כיועצת. בראל סירבה לחשוף היום את שכרה של ארד ובחרה לציין כי "ליעל ארד יש משהו בבטן ובאצבעות לדעת מה הדבר הבא בילדים. הרעיון הוא להגדיל את תחום הילדים בסטימצקי ואני מאמינה שהיא האדם לעשות את זה".

צומת ספרים: חוזרים לארבע במאה

במקרה או לא, שבה ומשיקה היום רשת צומת ספרים את מבצע "ארבע במאה", במסגרתו יוצעו במהלך החודש הקרוב מעל 10,000 כותרים במחיר המיוחד. בעבר היו המבצעים הללו יעד לחצי ביקורת נוקבים מצד המתחרה בראל, שקבלה על זילות של הענף.

מצומת ספרים נמסר כי הרשת נערכה עם מלאי מוגדל ותגברה את כוח האדם בסניפים.

את המבצע ילווה השנה קמפיין חדש בכיכובו של טל ברודי, המתווכח עם הילדה המוכרת מהקמפיין הקודם האם אומרים - ארבעה או ארבע ב-100.