תושבים בגבעת-שמואל לביהמ"ש: אנו בני-ערובה של דודי אפל

כ-36 תושבים ביקשו להסיר את צו המניעה שניתן לפני 11 שנה לביצוע פרויקט פינוי-בינוי בשכונת גיורא בעיר, שעומד במרכז פרשת השוחד שבגינה הורשע השנה איש העסקים אפל

כ-36 תושבים מגבעת שמואל פנו היום לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בבקשה להסיר את צו המניעה שניתן לפני 11 שנה לביצוע פרויקט פינוי-בינוי בשכונת גיורא בעיר - פרויקט שעומד במרכז פרשת השוחד שבגינה הורשע השנה איש העסקים דודי אפל.

אפל הורשע באפריל, בין היתר, במתן שוחד של 95 מיליון שקל לבן-ארי בתמורה לקידום האינטרסים שלו בשינוי ייעוד קרקעות בתחום המועצה.

התושבים שהגישו את הבקשה, באמצעות עו"ד רועי דביר ממשרד אברהם (אייבי) נאמן ושות', הם בעלי זכויות בדירות בשכונת גיורא, בה היה מתוכנן להתבצע פרויקט הפינוי-בינוי בידי חברת מגדל הזוהר של אפל. ממכתב הבקשה עולה, כי רבים מהם אנשים קשיי יום שידם לא היתה משגת לקבל ייעוץ משפטי לאורך שנות ההתנהלות בהליך שסופו "אינו נראה באופק, תוך שצו המניעה אשר ניתן עם פתיחת ההליך עדיין עומד על כנו".

לטענתם, "ממשיכה מגדל הזוהר 'לאחוז בציפורניים' במכרז ובמסמכים הנגועים בשוחד אשר הושגו במסגרתו, תוך שהיא נאבקת במדינה שהחליטה לבטל את המכרז והמסמכים הנגועים כאמור... מגדל הזוהר הגישה את הבקשה לצו מניעה תוך שהיא מחזיקה את תושבי שכונת גיורא... כבני ערובה במאבקה במדינה".

משרד עורכי הדין חטר-ישי ושות', המייצג את חברת מגדל הזוהר של אפל, מסר בתגובה כי "חברת מגדל הזוהר זכתה במכרז כדת וכדין. העיכוב בביצוע נובע ממחדלי הרשויות אשר חושבות כי במקום לפתור את בעיית התושבים הן צריכות להתעשר על חשבונם. חברת מגדל הזוהר היתה ועודנה מוכנה לבצע את הפרוייקט בתנאיו, אך הרשויות סבורות כי ניתן גם לרצות את הדיירים, וגם לקבל תמלוגים מעבר לקבוע במכרז. הוקוס-פוקוס כלכלי כזה אינו מציאותי - ופוגע בדיירים לשווא".