סערה צפויה: המבקר יפרסם מחר דו"ח חמור על קופ"ח מאוחדת

לפי הערכות, הדו"ח החמור יצייר תמונה מאוד עגומה של התנהלות הקופה בשנים האחרונות

מערכת הבריאות צפויה לסעור מחר (ב') בעקבות פרסומו הצפוי של דו"ח מבקר המדינה על קופת חולים מאוחדת. לפי הערכות, הדו"ח החמור יצייר תמונה מאוד עגומה של התנהלות הקופה בשנים האחרונות. "זהו אחד הדוחות החמורים ביותר שגיבש מבקר המדינה", אמר גורם המעורה בפרטי הביקורת.

הדו"ח על קופת חולים מאוחדת אמור היה להתפרסם כבר לפני חודשים ארוכים, אולם הוא התעכב בשל "רעשים", כפי שהגדיר הגורם הבקי בפעולת הביקורת, מצד סוללה של עורכי דין ששכרה הקופה. אלה דרשו לקבל מסמכים שונים, חומרי גלם ועוד, ויצרו לחץ על אנשי המבקר.

הדו"ח מתפרסם בתקופה מביכה בקופת החולים, לאחר שבשבוע שעבר נעצר יהודה עליאש, מנהל מחוז ירושלים במאוחדת ועד לפני שנתיים מנהל השיווק של הקופה. עליאש חשוד כי התקשר עם חברה בשם "אור יצחק" והעביר לזכותה עשרות מיליוני שקלים מבלי שהקופה קיבלה ממנה תמורה של ממש. זאת, תמורת טובות הנאה לכאורה, ותוך העסקת בני משפחה אצל אותה חברה.

זו לא פעם ראשונה שמוזכרת התנהלות בעייתית של הקופה בכלי התקשורת. המנכ"ל שמואל מועלם התוודה לפני כשנה וחצי בראיון למגזין G של גלובס כי מאוחדת העסיקה במשך שנים מאכערים בניגוד לחוק. מאכערים אלה העבירו אל הקופה עשרות אלפי מבוטחים תמורת מיליוני שקלים מכספי הקופה. מועלם טען אז, כי הוא ביקש להפסיק את הנורמה הזאת, אולם הדבר לוקח זמן.