הסתיים תכנון שכונת "רמת חביב" ל-1,060 דירות בחיפה

בנייתם של הבניינים הראשונים בדרך‏ ■ ‏במסגרת התוכנית תקים החברה המשותפת לאוסיף ולגב ים שכונת מגורים יוקרתית בשטח של 60 דונם, ובלבה פארק

‎אחרי שנים ארוכות של תכנון, משתחרר הפקק לבניית 1,060 יח"ד בתוכנית רמת חביב בחיפה, אחד ממיזמי המגורים הגדולים שתוכננו בעיר בשנים האחרונות. כעת נודע כי יזמי הפרויקט, החברות גב ים ואוסיף , השלימו את התכנון והיתרי הבנייה לבניינים הראשונים צפויים לצאת בקרוב.

‏ תוכנית רמת חביב אושרה במתכונתה הנוכחית בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חיפה במארס 2007. בפרויקט כבר נבנו 204 יח"ד, ואילו 1,060 יח"ד נוספות מתוכננות במורדות דרך הים שבכרמל המערבי. למרות אישורה של התוכנית, היא נתקעה בשל הליכי התכנון המפורט וכן בשל מחלוקת בין העירייה והיזמים בנושא היטל ההשבחה, עליה כתבנו לפני כשנתיים.

‏ כעת הושלם התכנון המפורט והחברה המשותפת של גב ים ואוסיף, "אוסיף-גב ים מגורים בכרמל בע"מ", עתידה להתחיל בהקמתו של הבניין הראשון בפרויקט בחודשים הקרובים.

התקדמות זו מהווה אור ירוק משמעותי, בעיקר בהתחשב בעובדה שהתב"ע (תוכנית בניין עיר) הראשונה לתוכנית אושרה כבר בשנת 2003, אלא שזו שונתה ואושרה במתכונתה המחודשת ב-2007.

‏במסגרת התוכנית תקים החברה המשותפת לאוסיף ולגב ים שכונת מגורים יוקרתית בשטח של 60 דונם, ובלבה פארק.

גב ים, מקבוצת נכסים ובנין ‏IDB‏, שבשליטת נוחי דנקנר, חתמה ב-2006 על כניסה לשותפות של 50% בפרויקט, שהיה עד אז בבעלותה המלאה של אוסיף, אז בשליטת משפחת אביב והיום בשליטת שלמה אייזנברג. החברה המשותפת מנוהלת היום על ידי גב ים.