גדעון תדמור: "ששינסקי יטיל מכות מצרים על אזרחי ישראל"

מנכ"ל דלק אנרגיה במתקפה חסרת תקדים נגד המלצות ועדת ששינסקי, שהפילו את מניות הנפט והגז בבורסה ■ תדמור בגלי צה"ל: "אי אפשר להשוות אותנו לארה"ב או נורבגיה"

גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה , תקף היום (ב') את המלצות הביניים של ועדת ששינסקי, שעיקרן הוא להעלות את חלקה של המדינה בהכנסות מתגליות הנפט והגז לשני שלישים בעתיד משליש כיום.

"המלצות הביניים הן המכה הראשונה מבין מכות המצרים שתטיל ועדת ששינסקי על כל אזרחי ישראל", אמר תדמור בראיון ל"מה בוער" עם רזי בקראי בגלי צה"ל.

כאשר נשאל מדוע חברות הגז והנפט מתרעמות נוכח המלצות ששינסקי, שכן במדינות המערב חלקן של המדינות במשאבי הטבע גדול יותר, ענה תדמור: "ההשוואה לא מקובלת עלי. איך אפשר להשוות אותנו לנורבגיה או לארה"ב, ששם יש תשתיות מתקדמות? איך אפשר להשוות אותנו למדינות ערב ששם המדינה לוקחת חלק בסיכונים? זו לא השוואה מקצועית. יתרה מזאת - יש כאן התחייבויות שלקחה על עצמה המדינה וכעת היא נסוגה".

תדמור המשיך לתקוף את ועדת ששינסקי ואמר: "נעשה כל אשר בידינו על מנת לשכנע את הציבור. ועדת ששינסקי נקטה בגישה מוזרה בכמה היבטים; היא לא קיימה עימנו דיאלוג, היא חרגה מהמנדט שהוענק לה כי היא התעסקה בתגליות קיימות והיא גם לא הסתכלה על הנושא בצורה רחבה.

"כולנו נדרשים להסתכל על המציאות ולעשות בדיקה אמיתית של הנתונים. יש כאן המון ספינים שלא קשורים למציאות. בפרויקט ים תטיס, למשל, חלקה של המדינה עד היום במאגר עמד על 50%. אנו לא רוצים שייווצר מצב שיהיו כאן תנאים בלתי אפשריים שיסכנו את ענף האנרגיה".

תדמור התריע מפני האטרקטיביות הנמוכה של ישראל בפני משקיעים זרים ואמר: "איך יכול להיות שהייתה תגלית גז כה גדולה כמו 'תמר' התגלתה ב-2009 ועד היום יש רק חברה בינלאומית אחת שעובדת בישראל בתחום חיפושי הנפט והגז? זה קורה משום שישראל לא אטרקטיבית בתנאים הנוכחיים. מדוע בריטיש גז החליט לנטוש אותנו בעבר? כי ישראל לא אטרקטיבית. השיקולים צריכים להיות רחבים וצריך לקחת בחשבון את המצב הגיאו-פוליטי בישראל, את השוק המוגבל ואת ההשקעה האדירה שנדרשת בתשתיות".