ג'קי בן-זקן השלים גיוס בזק של 127 מיליון שקל למנופים

החברה שבשליטת ג'קי בן-זקן מתכוונת לרכוש את החזקות המיעוט בחברה-הבת מאקפל, אשר ‏‎‎הנכס העיקרי שלה הוא קרקע בקזחסטן שנרכשה מידי בן דודו של אברהם נניקשווילי‏

‎‎לא חלפו שבועיים מאז דיווחה מנופים על עסקה מתהווה, במסגרתה צפוי ג'קי בן זקן, אחד מבעלי השליטה בחברה, לרכוש את החזקות שותפיו מרכוס וובר ואברהם נניקשווילי תמורת 712 מיליון שקל, והיום מדווחת החברה על מהלך כפול - הנפקת מניות, שתמורתה תשמש להפיכת החברה הבת הציבורית מאקפל לפרטית.

החברה הצליחה להשלים הערב את הגיוס ותמורת המניות הרגילות וכתבי האופתיה שהנפיקה תקבל החברה 127.2 מיליון שקל לאחר שבמכרז הציבורי הוזרמו ביקושים בסך 131.46 מיליון שקל. המחיר שנקבע ליחידה הכוללת 12 מניות במחיר של 1.06 שקל למניה ומ-6 כתבי אופציה שהוצעו ללא תמורה היה מחיר המינימום שהסתכם ב-12.72 שקל.

הנכס העיקרי של מאקפל הוא 81% מקרקע בקזחסטן, שנרכשה בפברואר 2008 מידי דוד בן נני, בן דודו של אברהם נניקשווילי, תמורת 38 מיליון דולר. בנוסף, נטלה מאקפל חוב של 3 מיליון דולר לנניקשוילי עצמו ("לצורך מניעת אובדן ההזדמנות העסקית"). מדובר בזכויות קרקע בשטח של 580 דונם בעיר הבירה אסטנה, המיועדים לבנייה למגורים, מסחר, משרדים ומלונאות, ואשר בשל המצב הכלכלי הקשה במדינה טרם החלו להיבנות.

מנופים מחזיקה היום כ-75.1% מהון המניות של מאקפל, שנסחרת לפי שווי של 180 מיליון שקל, והיתרה נמצאת בידי הציבור (בין היתר אצל בעלי השליטה לשעבר, איתן אלדר ורועי גיל). מנופים הודיעה כי הגיעה להסכם עם בעלי מניות המחזיקים 14.85% מהון המניות של החברה, במסגרתו תרכוש את החזקותיהם בתמורה ל-30.4 מיליון שקל - מה שמשקף מחיר של 13.5 שקל למניה, פרמיה של 13.7% ביחס למחיר מניית מאקפל ו-6% מעל הונה העצמי של מאקפל.

השלמת עסקה זו תלויה בגיוס הון, אותו ביצעה מנופים היום כאמור. מנופים דיווחה הבוקר, כי היא מנצלת את תשקיף המדף, וערכה בין השעות 15:00 ל-16:30 הנפקת מניות. במסגרת המכרז מנופים הציעה לציבור 120 מיליון מניות, המהוות כ-10.5% מההון בדילול מלא, במחיר של 1.06 שקל למניה; וכן 60 מיליון כתבי אופציה ללא תמורה, הניתנים להמרה למניות לפי שער של 1.5 שקל למניה.

‏סך הגיוס המתוכנן מסתכם בכ-127 מיליון שקל לפי מחיר המינימום, אולם במידה שבמכרז תהיה חתימת יתר, תוכל מנופים להקצות כמות מניות נוספת בהיקף של עד 15%. המשקיעים הנוכחיים של מנופים פחות אהבו את ההנפקה, ומניית החברה היום נפל ב-4.3% למחיר של 97.1 אג' בניגוד למגמת העליות שהיתה בשוק ובמחזור מסחר גבוה מהממוצע שהסתכם ב-12.13 מיליון שקל.

גיוס ההון שהושלם בהצלחה, מאפשר כאמור למנופים לרכוש את המניות מידי המשקיעים עימם הגיעה להסכמה, והיא תגיע להחזקה של 89.95%. בהמשך היא תפרסם הצעת רכש מלאה ליתרת המניות של הציבור באותו מחיר, 13.5 שקל למניה. על רקע עסקה זו עלתה היום מניית מאקפל ב-1.1% למחיר של 12 שקל.

‎‎נכנסים לתחום החיפושים

‏‎‎בתוך כך מנופים הודיעה היום, כי ב-21 בדצמבר יתכנסו בעלי המניות של החברה במטרה לאשר את התקשרותה ברכישה של 21.25% מהזכויות ברישיון החיפושים הימי "מד-אשדוד".

נזכיר כי בתחילת השנה זכתה קבוצת ‏ACC‏, שבשליטת איש העסקים חיים ליבוביץ', ביחד עם בעלי השליטה במנופים, ברישיון החיפושים אשר בשטחו נערכו שני קידוחים בתחילת שנות ה-90. בהמשך אפשרו בן זקן ונניקשווילי למנופים לקבל מחצית מהחזקותיהם ברישיון בתנאים דומים לאלו בהם נכנסו לשותפות.

במהלך חודש יולי הודיעה מנופים, כי בכוונת הקבוצה המשותפת להקים תאגיד שיהיה בבעלות ‏ACC‏ (50%), מנופים (21.25%, אם תממש את האופציה), בן זקן ונניקשוולי (10.625% כל אחד), והיתרה בנאמנות. התאגיד יחזיק בזכויות ברישיון כנגד השקעה של 6 מיליון דולר (כל שותף ישקיע את חלקו היחסי). העברת פעילות החיפושים לתאגיד נפרד תאפשר בעתיד לגייס הון לצורך מימון הקידוח, שמוערך בעשרות מיליוני דולרים.

ואם לא די בכך, אמש דיווחה מנופים כי היא מצרפת לדירקטוריון החברה את יוסי ארד, מנכ"ל חברת טאו הנמצאת בבעלות אילן בן דב. האחרון, בעבר שותף עסקי של מנופים בבניין הליפסטיק בניו יורק, הוזכר כמועמד להצטרף לבן זקן ברכישת מניות שותפיו לשליטה במנופים. ‏‎‎‏