ההמלצות החמות: 3 חברות עם קניות ערות של "אינסיידרים"

בעלי העניין בחברות, ביניהן מנהלים בכירים, דירקטורים, גורמים המחזיקים בנתח משמעותי מהחברה ועוד, לא יכולים לבצע פעולות של מכירה או קנייה בימים שלפני פרסום הדו"חות

עונת הדו"חות מתקרבת לסופה, וכמו שקורה בדרך כלל בחלק מהחברות, "עונת רכישות בעלי העניין" וגם "עונת הקנייה בחזרה של מניות" נכנסות להילוך גבוה. זאת, הודעות על רכישות ומיזוגים מצד לא מעט חברות בחודשים האחרונים, מגמה שלא רואים את סופה.

בעלי העניין בחברות, ביניהן מנהלים בכירים, דירקטורים, גורמים המחזיקים בנתח משמעותי מהחברה ועוד, לא יכולים לבצע פעולות של מכירה או קנייה בימים שלפני פרסום הדו"חות מכיוון שאז הם יואשמו במסחר על פי מידע פנימי. לאחר פרסום הדו"ח נפתחת הדרך לביצוע פעולות, עד לסיום הרבעון ותחילת העבודה על הדו"ח הבא.

הבלוגר StreetAuthority כותב באתר סיקינג-אלפא על 3 חברות, בהן מורגשת לאחרונה תנועת רכישות ערה של בעלי עניין. לפני כן הוא מזכיר את ביל גייטס, שממשיך לרכוש באגרסיביות מניות בחברת אוטוניישן , בה הוא בעל עניין מרכזי.

1. הראשונה היא דבון אנרג'י . החברה לחיפושי נפט וגז גרמה לדפיקות לב מואצות בקרב המשקיעים לא מעט פעמים בעבר. החברה מכרה לאחרונה נכסים בהיקף של כ-8 מיליארד דולר ובינתיים עושה שימוש בכספים להשקעה בפרוייקטים קיימים, החזרת חובות בהיקף 1.7 מיליארד דולר ורכישה בחזרה של מניותיה בכ-1 מיליארד דולר השנה (ותוכניות לרכוש עוד בכ-2.5 מיליארד דולר ב-2011).

אנליסטים ב-UBS וגולדמן זאקס מעריכים שהפעולות שמבצעת ההנהלה יקפיצו את הרווח למניה בשנים הקרובות. כיום נסחרת המניה במכפיל נמוך של כ-5 על התזרים הצפוי ב-2011. מנכ"ל דבון, ג'ון רישלס, הגדיל לאחרונה את אחזקותיו ורכש עוד 53 אלף מניות.

2. PharmAthene (סימול: PIP). חברת הביוטכנולוגיה, הנסחרת כיום במחיר של כ-3 דולר למניה, ביצעה לאחרונה גיוס הון בהיקף של כ-15 מיליון דולר בו השתתפו גם בעלי עניין. תביעה שלה נגד SIGA עשויה להניב לה הכנסות בהיקף מאות מיליוני דולרים בשנים הקרובות וגם לתרופה יעילה שפיתחה לטיפול באנתרקס יש פוטנציאל הכנסות גדול של מאות מיליוני דולרים ואף יותר.

3. QLT (סימול: QLTI). בעלי מניות מרכזיים בחברה הזו, הנסחרת בשווי של כ-303 מיליון דולר, הפועלת בתחום של הפרעות ראייה, ממשיכים להגדיל אחזקות. כמעט שתי מיליון מניות נרכשו בחצי השנה האחרונה על ידי שני משקיעים חיצוניים ו-3 אינסיידרים. הרכישות בוצעו בשערים של 5-6 דולר למניה.

האנליסט ג'ף כהן מ-C.K. Cooper's מעריך שהמניה שווה כ-12 דולר, לעומת 5.95 דולר כיום. זאת בעיקר עקב כמות המזומנים הגדולה בקופתה, כספי התמלוגים שהיא מקבלת והמוצרים בצנרת שלה.