החבר של ברבי חוזר

ברבי הרוסה: הבובה קן עושה קאמבק מפואר לקולנוע, לטלוויזיה ולריאליטי מיוחד באינטרנט

בלונדיניות נהנות יותר. הקלישאה שהפכה כבר מזמן לאקסיומה. הרבה בזכות ברבי, דמות הבלונדינית האולטימטיבית שעיצבה את מודל היופי לדורות של בנות ובנים. האשימו אותה בעידוד אנורקסיה, פמיניסטיות בכל רחבי העולם יצאו נגד מודל הנשיות שהיא מייצגת, אין כמעט איש בעולם שאינו מכיר אותה.

אבל מה עם קן?! מה עם קן?! לא עזרו לו מראה מסוקס, קולקציה עשירה של חליפות ובגדי חוף וקוביות בבטן שאפילו מייקל לואיס נראה ילד לידן. קן תמיד היה בצלה של הבלונדינית האולטימטיבית, עד שהוחלט להפסיק את ייצורו ב-2004. בלונדיניות ממשיכות ליהנות יותר.

אבל השנה, כחלק משובה של בראץ, המתחרה הפרחה והפופולרית של ברבי, מתוך רצון למתוח את המותג וקו המוצרים ומתוך הבנה שהעולם השתנה וגם בנים רוצים לשחק בבובות, החליטו במאטל, יצרנית ברבי, להגיד כן לקן ולהחזיר אותו אל המדפים ואל התודעה.

במהלך שיווקי, שיתבסס כולו על תוכן מותגי, בקולנוע, בטלוויזיה ובאינטרנט, יפרוץ קן שוב אל חיינו, חנוט בחליפת ערב ובמוקסינים.

מהלך התוכן התחיל כבר באמצע השנה הנוכחית בסרט הלהיט "צעצוע של סיפור 3" של דיסני. בתפקיד די מרכזי וכציר משמעותי בעלילה, חזר קן אל מרכז הבמה והלבבות - ובעיקר ללבה של ברבי.

הסרט, שהכניס יותר ממיליארד דולר בקופות, נדחף על-ידי דיסני לאוסקר בהתמודדות על הסרט הטוב ביותר. אל תתפלאו אם תמצאו את קן על השטיח האדום באולם הקודאק, כשהוא מועמד לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר (ובוודאי לפרס מהלך התוכן השיווקי של השנה בקולנוע).

לאחר החזרה המתוקשרת של קן לחיינו בקולנוע, הוציאה מאטל לפני כחודשיים את מהלך התוכן באינטרנט, הפונה לקהלים בוגרים יותר. היא הכריזה כי היא עומדת להפיק סדרת תוכן מותגי באינטרנט בכיכובו של קן. ולא סתם סדרה - ריאליטי.

"קן האמיתי - החיפוש אחר הבוי-פרנד האמריקני האולטימטיבי", חיפש את הגבר האמריקני שהוא הכי קן. גם בחיצוניות וגם באישיות. הזוכה יככב בסדרה בת 8 פרקים, שתצולם במהלך החורף הקרוב ותשודר באינטרנט בתחילת השנה הבאה.

בריאליטי המיועד יעברו המתמודדים שורה של משימות ואתגרים שיבחנו מי מהם הוא "קן האמיתי". הם ידורגו על-ידי הגולשים בפרמטרים של אישיות, סטייל והופעה, עד כמה הם "לוהטים" ומידת הקן-יות הכללית שלהם. אין ספק שזו הולכת להיות בובה של סדרה.

האם גם הצרכנים יגידו כן לקן? זה עוד נתון לבחינה במהלך השנה הקרובה, אבל אין ספק שכולנו נדבר על קן, הגיבור הטרגי של עולם הבובות שנזנח מאחוריה (המחוטבים) של אלילת הבלונד.

* הכותב הוא מנכ"ל ושותף ב-C, סוכנות התוכן המותגי.