איראן פתחה ב-5 ימי תרגיל צבאי ענק להגנה על מתקני הגרעין

איראן מתכננת לבחון את מערך ההגנה האווירית ולהתכונן להתגוננות מפני מתקפת טילים ■ מפקד חיל האוויר האיראני: תרגיל דומה בוצע לפני שנה במתקני הגרעין האיראניים

איראן פותחת היום ולמשך 5 הימים הבאים באחד "ממשחקי המלחמה" הגדולים ביותר בהיסטוריה של הרפובליקה האיסלאמית והוא יכלול את חיל האוויר האיראני, את המשטרה ואת כוחות משמרות המהפכה כמו גם כוחות נוספים, כך אומרים גורמים רשמיים בצבא איראן בתקשורת באיראן, כפי שמתפרסם היום ב"וול סטריט ג'ורנל" בדיווח מבירות שבלבנון.

בחמשת הימים הבאים איראן מתכננת לבחון את מערך ההגנה האווירית שלה ולהתכונן להתגוננות מפני מתקפת טילים. בתרגיל הנרחב צפויה איראן לבחון טילים ארוכי טווח התואמים את הטילים הרוסיים S300, אשר לאחרונה נמנעה רוסיה מלהעבירם לאיראן על רקע החששות מההתפתחויות בתוכנית הגרעין האיראנית. בתרגיל גם יבחנו ציוד צבאי נוסף כגון מערכות רדאר שלהם טווח של קרוב ל-2,000 מייל.

מפקד חיל האוויר האיראני מונה למפקד התרגיל ואמר לתקשורת כי תרגיל דומה בוצע לפני שנה מעל למתקני הגעין בפורדו, טהרן, נתנז, בושאהר ואיספאהן.

מתקני הגרעין האיראניים מהווים מטרות פוטנציאליות ברמה גבוהה לתקיפה של ארה"ב וישראל. שתי המדינות כבר אמרו כי למרות שהן מעדיפות פתרונות דיפלומטיים במחלוקת עם איראן ביחס לתוכנית הגרעין, האופציה הצבאית גם היא על השולחן.

בשבועות האחרונים, גורמים רשמיים בדרגות גבוהות באיראן ובהם גם הנשיא אחמדינג'ד הוקיעו כל שיחה שעניינה תוכנית ההעשרת האורניום. אחמדינ'גד אמר כי הוא מוכן לדבר רק על נושאי הגנת הגבולות עם המערב.