חגיגה בוול סטריט: ג'נרל מוטורס מגדילה את הנפקת הענק

(עדכון) - החברה תנפיק יותר מניות מכפי שתכננה במקור ומחיר ההנפקה יהיה גם כן גבוה מהמצופה - 32-33 דולר למניה לעומת 26 דולר למניה בתכנון המקורי

ג'נרל מוטורס, ענקית הרכב מדטרויט שבארה"ב, מגדילה את היקף ההנפקה שלה. החברה תנפיק יותר מניות מכפי שתכננה במקור ומחיר ההנפקה יהיה גם כן גבוה מהמצופה, 32-33 דולר למניה לעומת 26 דולר למניה בתכנון המקורי.

קפיצת המחירים מצביעה על כך שארה"ב, שמחזיקה ב-61% מענקית הרכב ומתכננת למכור מיליוני מניות של החברה, תרוויח מהשקעת המיליארדים שלה בחברה.

בנוסף, קפיצת המחיר של יותר מ-10% משקפת את העלייה בהתלהבות המשקיעים לגבי העתיד הכלכלי של החברה, כך על-פי סטיבן רטנר, ראש תוכנית החילוץ של הממשל לענף הרכב לשעבר.

נזכיר, כי ג'נרל מוטורס הודיעה בשבוע שעבר על רווח של 4.77 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה. ממשלת ארה"ב השקיעה 50 מיליארד דולר ישירות לחברת ג'נרל מוטורס, השקעה שהצילה את החברה מפשיטת רגל בשנה שעברה."בהחלט יש רמת ביטחון גבוהה יותר ביכולת של שוק הרכב להביא תוצאות", אמר רטנר ביום שני באירוע שהתקיים בדטרויט ונימק: "ההתלהבות נובעת מהמספרים שהציגה החברה, מהרווחים".

בשבוע שעבר, פורסם באמצעי התקשורת שיצרנית הרכב הסינית SAIC מתכננת אף היא לרכוש כמות קטנה ממניות ג'נרל מוטורס.