אקו"ם תובעת את תנובה ופרומרקט: מפרות זכויות יוצרים

טוענת כי תנובה ופרומרקט הפרו זכויות יוצרים בפסטיבל "בתים ביער" בפסח, לאחר שלכאורה השמיעו בו יצירות מוגנות מבלי להסדיר רישיון עם אקו"ם ■ פרומרקט: לתביעה אין קשר לתנובה

אקו"ם, האגודה לשמירת זכויות היוצרים בארץ ובעולם, תובעת מיליון שקל מתנובה. בתביעה שהוגשה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב טוענת אקו"ם, באמצעות עו"ד אהוד גבריאלי ממשרד זליגסון גבריאלי ושות', כי תנובה וחברת ההפקות פרומרקט הפרו זכויות יוצרים ולא שילמו תמלוגים ליוצרים בפסטיבל שנקרא "בתים ביער" שנמשך 3 ימים בחול-המועד פסח, זאת לאחר שלכאורה השמיעו בו יצירות מוגנות מבלי להסדיר רישיון עם אקו"ם.

לטענת אקו"ם, הנתבעות הפרו 3 סוגים שונים של זכויות יוצרים: השמעת יצירות מוגנות בפומבי; העתקת מילות שירים מיצירות מוגנות וחלוקת שירונים עם לוגו של תנובה למשתתפים; וכן הפקת תקליטור באלפי עותקים עם יצירות של חברי אקו"ם, וזאת מבלי להסדיר רישיון ומבלי לשלם תמלוגים ליוצרים.

למעשה טוענת אקו"ם כי "תנובה ניכסה את היצירות המוגנות לצרכיה המסחריים מבלי שביקשה רישיון לכך".

אקו"ם טוענת כי פרומרקט פועלת בשיטת "מצליח", לפיה היא מפיקה אירועים רבים ומחליטה באילו אירועים תדווח לאקו"ם ותסדיר הרשאה, ואיזה אירועים היא תפיק מבלי לדווח על כך לאקו"ם. על-פי האגודה, אם אקו"ם לא מגלה על קיום האירוע והשימוש ביצירות המוגנות - פרומרקט לא מדווחת על כך ולא משלמת תמלוגים.

אקו"ם מבקשת מבית המשפט, בין היתר, לתת צו מניעה קבוע המורה לנתבעים להימנע משימוש ביצירות המוגנות, מתן צו למתן דו"ח מאושר על השימוש ביצירות, וכן תשלום פיצויים בגין הנזקים של הפרת זכויות היוצרים.

"אין קשר לתנובה"

מתנובה נמסר התגובה: "תנובה אינה צד לעניין. האירוע הופק על-ידי פרומרקט, והיא האחראית לנושא".

מנכ"ל פרומרקט, יוני סער, מסר בתגובה: "לתביעה של אקו"ם אין קשר לתנובה. העניין הוא עניין מסחרי בין פרומרקט לאקו"ם, שבסיסו בתביעה על סכומים שאינם רלוונטיים ועובדות לא מדויקות. פרומרקט, כמפיקה של מרבית אירועי הענק בישראל, משלמת סכומים נכבדים בשנה לאקו"ם, ושרבוב תנובה לנושא נועד להפעיל לחץ מסחרי על פרומרקט".