נדחה ערעור אפל וחוטר-ישי; ישלמו לנווה העיר 1.7 מיליון שקל

חברת מגדל הזוהר של אפל וחוטר-ישי היא היזמית של פרויקט "גני אביב" בלוד, ונווה העיר היא משווקת הדירות בפרויקט ■ בין הצדדים נסובה מחלוקת לגבי תשלום שכרה של נווה העיר

בית המשפט המחוזי מרכז החליט לדחות את ערעורה של חברת מגדל הזוהר, שבשליטת דודי אפל ועו"ד דרור חוטר-ישי, שנתבעה על-ידי חברת שיווק הנדל"ן נווה העיר.

ההחלטה של בית המשפט המחוזי מרכז באה יומיים אחרי שתושבים מגבעת-שמואל פנו לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה בבקשה להסיר את צו המניעה לביצוע פרויקט פינוי-בינוי בעירם. מדובר בפרויקט שעומד במרכז פרשת השוחד שבגינה הורשע השנה איש העסקים דודי אפל.

"סיכומים לא מקובלים"

שופטי בית המשפט המחוזי דחו את ערעור מגדל הזוהר על החלטת בית משפט השלום ברמלה, שהורה לחברה לשלם לנווה העיר, שיוצגה על-ידי עוה"ד אורי פרימו ועמיר הורוביץ ממשרד המבורגר עברון, סך של 1.7 מיליון שקל.

השופטים דחו את הטענה של נציגי מגדל הזוהר, לפיה הסיכומים עם חברת נווה העיר לא היו מקובלים על קבוצת חוטר-ישי, גם אם הוסכמו על-ידי קבוצת אפל, ולכן ניתן לכאורה שלא לכבדם.

מגדל הזוהר הינה היזמית של פרויקט "גני אביב" בלוד, הכולל למעלה מ-4,000 יחידות דיור.

כזכור, ביולי 2010 גזר בית משפט השלום בתל-אביב עונש של 3.5 שנות מאסר בפועל, שנה וחצי מאסר על-תנאי וקנס בסך מיליון שקל על אפל, בגין הרשעתו בעבירות של שוחד ל-3 אישי ציבור, בכדי שיקדמו את ענייניו בכל הנוגע לפרויקטי בנייה של חברת מגדל הזוהר.

בסעיף האישום הראשון קבעו השופטים כי אפל, באמצעות חברת מגדל הזוהר, מימן את קמפיין הבחירות של ראש עיריית לוד לשעבר, בני רגב, בהיקף של 1.4 מיליון שקל, והעניק לו הטבות נוספות, בשל אינטרסים שהיו לו בלוד בנוגע לבנייה בשכונת גני אביב ולהפשרת אדמות חקלאיות במושב גינתון.

תביעות הדדיות

אבל פרשת גני אביב כללה גם תסבוכת משפטית נפרדת: במהלך בניית הפרויקט פנתה מגדל הזוהר לחברת נווה העיר, על מנת שזו תסייע לה לשווק את 300 הדירות האחרונות בפרויקט.

בין הצדדים נסובה מחלוקת כספית לגבי תשלום שכרה של נווה העיר, והוגשו תביעות הדדיות לבית משפט השלום ברמלה. בית המשפט השלום קיבל את תביעת נווה העיר וחייב את מגדל הזוהר בתשלום של כמיליון שקל פלוס הוצאות. על פסק דין זה הגישה מגדל הזוהר ערעור לבית המשפט המחוזי, שדחה השבוע, כאמור, את הערעור.

מאפל ומחוטר-ישי לא נתקבלה תגובה עד לפרסום הידיעה.