מנכ"ל קשת אבי ניר: גורמים מנסים לרסק את חדשות ערוץ 2

כתב במכתב תמיכה לחברת החדשות: "ערוץ 10 לא לבד - אתו בתור הבקשות לריסוק חברת חדשות ערוץ 2 עומדים אחרים, שלא רואים בעין יפה חברת חדשות עצמאית, דינמית ומצליחה"

מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר, מצטרף לחילופי הדברים סביב דרישתו של מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, שנחשפה ב"גלובס", לפיה אסור לרשת ולקשת להמשיך ולהחזיק יחד בחברת חדשות ערוץ 2.

במכתב תמיכה לחברת החדשות כתב ניר כי לצד ערוץ 10, "גורמים אחרים וטובים" מבקשים את "ריסוק" חברת החדשות. ניר לא פירט למי כוונתו.

"אל תלינו על ערוץ 10 שביקש את פירוק החברה", כתב ניר לעובדי חברת-הבת של קשת, חדשות ערוץ 2, ולמנכ"לה אבי וייס, "הם רגילים לחקיקה על-פי הזמנה. הם כבר קיבלו חקיקה כבקשתך להארכת הזיכיון, ועכשיו הם מצרפים לבקשות לחקיקה הבאה גם את פירוק מתחריהם - התפתחות הגיונית ומתבקשת.

"ואל תדאגו, ערוץ 10 לא לבד. אתו בתור הבקשות לריסוק חברת החדשות וערוץ 2 עומדים אחרים וטובים, שלא רואים בעין יפה חברת חדשות עצמאית, דינמית ומצליחה.

"ויש גם מי שחושב שהדרך לעודד תחרות איננה לאפשר כניסת מתחרים חדשים. לו יש קיצור דרך - לרסק את המתחרה המוביל. איך לא חשבו על זה קודם? איך לא שברו את זה קודם? זה באמת לא תחרותי שגורם חדשותי אחד מנצח במשך כמעט שני עשורים".

את מכתבו פתח ניר באומרו: "פתאום קמה חברה בבוקר ומרגישה שהיא מצליחה, היא צריכה ללכת. אני מניח שכך אתם מרגישים היום בבוקר. תפקידנו וחובתנו כבעלי המניות של החברה - כגופים שהשקיעו עד היום מעל 1.5 מיליארד שקל בחדשות, בכם ובחברה - הוא לגרום לכך שתקומו לבוקר אחר".

ניר חיזק את אנשי חברת החדשות בכותבו: "בבוקר ערפילי זה, בו הראות נמוכה, תפקידנו להגיד לכם - אל תירתעו. המשיכו לחדש ולהוביל. המשיכו לספק לציבור את החדשות העצמאיות והמרכזיות של ישראל. אנחנו עוד כאן, וגם הציבור שבוחר בכם ערב-ערב ויודע היטב מדוע הוא בוחר כך".

"פסים אישיים"

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "צר לנו שהדיון החשוב והמהותי עובר לפסים אישיים ולא מנוהל באופן ענייני. במקום לקבל התייחסות עניינית לחשש האמיתי מפני שידור מהדורת חדשות אחת בשני ערוצים שאמורים להתחרות ביניהם, כל שקיבלנו היו ספינים והשמצות שלא ניגרר אליהם.

"אנו מפנים את כולם לפנייתו של מנכ"ל ערוץ 10 לשר התקשורת. ערוץ 10 תומך בקיומה של חברת החדשות של ערוץ 2 כפי שהיא משדרת היום, וחושב שהיא חיונית לדמוקרטיה הישראלית. אלא שעם המעבר לרישיונות ובמקרה שכל אחת מהזכייניות תעבור לשדר בערוץ נפרד, מבקשת חברת החדשות של ערוץ 2 לשדר בשני ערוצי טלוויזיה בו-זמנית - בקשה שתפגע בתחרות ולא תשרת את הדמוקרטיה.

"ערוץ 10 מאמין אידיאולוגית בתחרות בכל תחום וגם בתחום הטלוויזיה שבו הוא פועל. חשיבות התחרות גדולה פי כמה כשמדובר ביכולת השפעה על דעת הקהל והפוליטיקה בישראל. אנחנו תומכים בעיתונאי, עורכי ועובדי חדשות ערוץ 2.

"המשך שידור המהדורה של חדשות ערוץ 2 במסגרת בעל רישיון אחד לא יפגע באף אחד מהם. אנו מאמינים ומצפים שמקבלי ההחלטות - ובראשם שר התקשורת, משה כחלון - לא ייגררו לספינים ולהשמצות ויבחנו את הסוגיה בכובד-ראש ובאופן ענייני".