ורשבסקי לכחלון: בעלות משותפת בחדשות 2 - אסון לחדשות 10

במכתב לשר התקשורת דורש מנכ"ל ערוץ 10 לרסן את כוחה של חברת החדשות של ערוץ 2 - ומציע פתרון: זכיינית 2 אחת תחזיק בחברה, השנייה תרכוש חדשות מערוץ 10

מנכ"ל ערוץ 10 יוצא נגד היוזמה לאפשר לקשת ולרשת להמשיך ולהחזיק בחדשות ערוץ 2 גם לאחר שכל אחת מהן תבקש לעצמה רישיון לערוץ נפרד. במכתב ששלח לשר התקשורת משה כחלון, כותב יוסי ורשבסקי כי אי-ריסון של חדשות ערוץ 2 תביא לפגיעה "הרת-אסון" לחדשות ערוץ 10.

"מתן אפשרות לחדשות ערוץ 2 לספק בדרך כלשהי חדשות לשני ערוצים של בעלי רישיון תהפוך אותה למונופול עיתונאי בעוצמה שלא היתה כמותה", כתב ורשבסקי לכחלון.

ורשבסקי מתנגד נחרצות לאפשרות שהזכייניות ימשיכו להחזיק יחד בחברה, או לחילופין שאחת מהן תמכור את חלקה בה לאחרת אך תמשיך לרכוש את תכניה לזמן שיוגדר. "לשני הפתרונות תוצאה הרת-אסון על מעמד חדשות ערוץ 10, לפלורליזם בשוק הדעות ולחופש העיתונות", כותב ורשבסקי, שעד עתה נמנע מלהביע עמדה בנושא.

לדבריו, "חדשות ערוץ 2 הינה חברת החדשות החזקה ביותר, אשר נישאה במשך שנים על גבי כוחו המונופוליסטי של ערוץ 2. חדשות ערוץ 10 מתחרה זה 8 שנים בחדשות ערוץ 2, ועל אף שאין חולק על איכותה, היא עדיין מתקשה להגיע לנתח צפייה העולה על שליש מנתח הצפייה בחדשות ערוץ 2".

לדברי ורשבסקי, הרייטינג הגבוה וביסוסה של החברה הוא מרכיב משמעותי לטובתה של חדשות ערוץ 2, גם ברמה העיתונאית. "גם היום חדשות ערוץ 10 נאבקת מדי יום בכתבי חדשות ערוץ 2, היודעים לעשות שימוש מאסיבי בכוח הרייטינג של הפלטפורמה בה הם משדרים כדי להשיג סיפורים. השימוש הינו הן בשיטת ה'גזר' והן בשיטת ה'מקל'. עד כה, מקצועיותה של חדשות ערוץ 10 מצליחה לייצר תחרות עיתונאית ראויה לחדשות ערוץ 2", אומר ורשבסקי וקובע: "העצמת כוחה של חדשות ערוץ 2 באמצעות שידור בשני ערוצים בעלי רישיון, ולו אף לפרק זמן קצוב ומסוים, הינה מכת מוות עיתונאית לכל חברת חדשות שתנסה להתחרות בה". לדבריו, כוח בלתי מוגבל שכזה הוא לא רק "מונופול מסחרי מפחיד, אלא חמור ממנו בהרבה - מונופול על ידיעות ודעות".

בסיום מכתבו מציע ורשבסקי יוזמה משלו - להשאיר את חדשות ערוץ 2 בבעלות אחת מזכייניות הערוץ, כך שתמשיך לפעול במסגרת הרישיון של אותה זכיינית.

עלפי ורשבסקי, "בעלת הזיכיון שתיאלץ לוותר על בעלותה בחדשות ערוץ 2 תוכל לבחור מבין שתי חלופות אלה: הקמה מיידית של חברת חדשות עצמאית - משרת את חופש הדעות, המגוון וחופש העיתונאים. לחילופין, ככל שיידרש לה פרק זמן להתארגנות - היא תקבל שירותי חדשות מחדשות ערוץ 10, בין באמצעות הפקות מיוחדות או AS IS (כפי שהחומר משודר ב-10 - ל"א), כפי שייקבע על-ידיכם. חדשות ערוץ 10, מצידה, תתחייב לתת שירותים כאמור לפרק הזמן שייקבע".