רוב הציבור הכריע: יש להשוות התמיכה לסטודנטים ואברכים

סקר של גיאוקרטוגרפיה על רקע כוונת על הממשלה לאשר את חוק האברכים להבטחת הכנסה לחרדים: 63% קובעים - המדינה צריכה להעניק לכל סטודנט סיוע ממשלתי זהה לזה שמקבל אברך

על רקע המאבק הציבורי בין ציבור הסטודנטים לבין תלמידי הישיבות החרדים בעניין התמיכה הממשלתית, וכוונת הממשלה לאשר את חוק האברכים להבטחת הכנסה לבני המגזר, חברת גיאוקרטוגרפיה פירסמה היום (ד') תוצאות של סקר שנערך בקרב מדגם מייצג של 500 נשאלים בישראל, והתמונה שעולה מהן ברורה.

רוב הציבור בישראל תומך בהענקת סיוע ממשלתי לסטודנטים, כמו זה המוענק לאברכים. 63% מהנשאלים השיבו כי המדינה צריכה להעניק לכל סטודנט תמיכה זהה לזה שמקבל אברך, 21% סבורים כי הממשלה לא צריכה להעניק לסטודנטים תמיכה זהה, ואילו 16% טענו כי אין להם דעה בעניין. את הסקר ערך פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה.

נזכיר, כי הממשלה בוחנת להכניס לחוק ההסדרים את חוק האברכים, בהמשך להצעת החוק שהגיש ח"כ משה גפני (יהדות התורה). ההצעה נועדה לעקוף את פסיקת בג"ץ מחודש יוני האחרון ולהבטיח מלגות בהיקף מאות מיליוני שקלים לאברכים.

בניסיון לרכך את ההתנגדות להצעת החוק, הממשלה צפויה להכיר בזכאותם לקצבה של סטודנטים שמעמדם הכלכלי מקביל לזה של האברכים הזכאים לקצבה - כך שלא יפלה, לכאורה, בין שני הציבורים ויעמוד במבחן בג"ץ. הקריטריונים שתקבע הממשלה לקבלת הקצבה יהיו סטודנטים לתואר ראשון, הורים לשלושה ילדים שאינם מחזיקים בדירה או רכב ואין להם כל מקור הכנסה אחר.