בעלי המניות של מיקרוסופט: פצלו החברה כדי להגדיל ערך

מחלוקות קשות בין בעלי המניות של ענקית התוכנה האמריקנית לבין החברה באסיפת בעלי המניות של החברה ■ סלע המחלוקת: מחירה הנמוך של המניה בהשוואה לביצועים הכספיים

מחלוקות קשות בין בעלי המניות של ענקית התוכנה האמריקנית מיקרוסופט , לבין החברה. אסיפת בעלי המניות של החברה שכונסה אתמול, הפכה לכנס מחאה המוני בו בעלי המניות התלוננו בפני מנכ"ל החברה סטיב באלמר והמייסד ביל גייטס על מחירה הנמוך של המניה וחלקם אף דרשו לפצל את החברה - רעיון שנדחה על הסף ע"י באלמר וגייטס

לפי דיווחים של הסיאטל טיימס, סלע המחלוקת היה מחירה הנמוך יחסית של המניה בהשוואה לביצועים הכספיים של החברה - מכירות שיא ורווחים שעוקפים בהרבה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט.

חלק מבעלי המניות טענו כי בכירי מיקרוסופט לא עושים מספיק כדי להגדיל את הערך לבעלי המניות. לטענת חלק מהם, למרות שהדיבידנדים עלו השנה ב-23%, זה לא מספיק כדי לדחוף את המניה מעלה.

כן טענו חלק מבעלי המניות, כי ביל גייטס לא היה צריך למכור ממניות החברה שבשליטתו כדי להכניס את התמורה לקרן הצדקה שלו, וכן היה צריך לדלל את המניות שמכר ממאזני החברה, כך יהיו לחברה פחות מניות בשוק, שיהיו שוות יותר.

המנכ"ל באלמר אמר כי הוא מבין את התסכול של בעלי המניות, אך לאחר מכן אמר ביהירות "בואו נדבר על מה כן אפשר לעשות - אם אנחנו (ראשי החברה) עושים את הדברים נכון, אך זה מתבטא בבורסה, ולכן אנחנו מנסים בכל יום לשפר את הביצועים, וההרגשה היא אופטימית".