עיריית ת"א מקדמת בניית עשרות דירות זולות ביד אליהו

הפרויקט, בשטח של שני דונם בבעלות העירייה, יכלול מבנה בן 38 יחידות דיור בתמהיל של דירות בנות שלושה וארבעה חדרים ■ רון חולדאי: "נשקלים צעדים נוספים בדיור בר השגה"

עיריית תל אביב ממשיכה בשאיפותיה ליישום המדיניות לדיור בר השגה וכעת הונחתה על ידי ראש העירייה, רון חולדאי, לקדם הקמת פרויקט שיענה על קריטריון זה ברחוב לוחמי גליפולי שבשכונת יד אליהו.

הפרויקט, שיוקם בשטח של שני דונם בבעלות העירייה, יכלול מבנה בן 38 יחידות דיור בתמהיל של דירות בנות שלושה וארבעה חדרים. בלב הפרויקט תיבנה גינה ציבורית לרווחת דיירי הפרויקט. בנייתו של הפרויקט תחל בעוד כשישה חודשים ותימשך שנתיים והעירייה תשווק את הקרקע לדיור בר השגה.

לדברי חולדאי, "עיריית ת"א הייתה הראשונה שהעמידה את נושא הדיור בר השגה בראש סדר העדיפויות העירוני ואני שמח שהפרויקט הראשון של דיור בר השגה בעיר יוצא לדרך. העירייה, כמו מדינת ישראל בעת הקמתה ובשנות ה-60 וה-70, מאמינה שדיור הוא צורך בסיסי של בן אדם ולכן היא פועלת, באמצעים העומדים לרשותה, לממש זכות זו".

בעירייה מסרו שנושא הדיור בר השגה מקודם בידי צוות מקצועי שמלווה בוועדה לדיור בר השגה בראשותו של חבר המועצה ארנון גלעדי. עוד הוסיפו כי עיקרי עבודת הצוות הוצגו בהנהלת העירייה בראשית השנה וכעת עוסקת העירייה ביישום והטמעת הנושא בתוכניות העבודה העירוניות.

"נציין כי במסגרת זו מקודם שילוב פרויקטים לדיור בר השגה בקרקעות עירוניות (כגון שוק העלייה וגני שפירא). בנוסף, מוטמע הנושא בתב"עות המאושרות (צפון מערב העיר, מגדלי ארלוזורוב ועוד) בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. בנוסף, נשקלים צעדים נוספים בתחום ואלו יובאו לדיון והחלטה מסודרת במוסדות העירייה".

חברת "עזרה וביצרון" תבצע את הפרויקט. מנכ"ל "עזרה וביצרון" אלי גינזברג אמר כי "הפרויקט הזה הוא יריית הפתיחה ביישום החזון של עיריית תל אביב לפרויקט בר השגה והינו האור בקצה המנהרה לאלו שעד כה ידם לא היתה משגת ברכישת דיור בעיר".