לא תאמינו: כמה עולה דירת 4 חד' במגדל הגבוה בבת-ים?

במגדל נוה, על צומת הרחובות יצחק שדה והקוממיות בבת-ים, נמכרה לאחרונה דירת 4 חדרים בשטח של 12 מ"ר ומרפסת של 15 מ"ר בקומה החמישית ב-2.4 מיליון שקל

חברת נוה מקבוצת נכסים ובנין IDB פתחה היום (ד') לשיווק את הקומות הגבוהות במגדל נוה שעל חוף הים בבת ים, שלאחרונה הוגבהה מ-26 קומות ל-42 קומות, וצפוי להיות המגדל הגבוה ביותר בעיר.

במגדל, על צומת הרחובות יצחק שדה והקוממיות בבת ים, נמכרה לאחרונה דירת 4 חדרים בשטח של 12 מ"ר ומרפסת של 15 מ"ר בקומה החמישית ב-2.4 מיליון שקל; דירת 5 חדרים בשטח של 150 מ"ר ומרפסת של כ-30 מ"ר בקומה ה-39 נמכרה ב-5.6 מיליון שקל.

בתשעת החודשים האחרונים נמכרו במגדל 51 דירות מתוך 80 שהוצעו למכירה, במחירים של כ-4,000 דולר למ"ר.

בת ים
 בת ים

לדברי סגי איתן, מנכ"ל נכסים ובניין ויו"ר נוה, ענף הנדל"ן למגורים מתאפיין כיום "בחוסר איזון בין הביקוש להיצע - בעוד הביקוש הינו קשיח ישנה ירידה מתמדת בצד ההיצע. להערכתי, הפתרון ליצירת שיווי משקל מקומו בטיפול בצד ההיצע".

איתן אומרת שנדרשים ישנם מהלכים נוספים על מנת לטפל במצוקת הדיור: "יצירת מקומות תעסוקה באזורי פריפריה, הקמת פארק הייטק ומקומות תעסוקה נוספים שישכנעו את קהל הרוכשים הפוטנציאלי לגור באזורים אלו. במקביל יש לדאוג להמשך פיתוחם של כבישי גישה כדוגמת כביש 6 ומערכת הרכבות, שיקלו על הנגישות בין אזורי המגורים לאזורי התעסוקה".

בפרויקט של חברת נוה בכרכור, שם נמכרו מאות יחידות דיור, "מרבית הדיירים הינם עובדי הייטק העובדים באזור המרכז ומשתמשים בתדירות גבוהה בכביש 6", אומרת איתן.

מהלך נוסף שמציעה איתן הוא "קיצור הליכי הרישוי והתכנון שכיום הינם ארוכים ומסורבלים, הנמשכים לעיתים שנים רבות ומעכבים יציאה של פרויקטים רבים לשוק. בתחום זה יש מקום לשקול לאפשר מסלול ירוק לאישור הרישוי והתכנון של פרויקטים בתחום הפינוי בינוי בהיקף של מאות יחידות, ובכך להשיג שתי מטרות חשובות - האחת, הגדלת ההיצע, והשנייה לחדש את סביבת המגורים לאוכלוסייה הוותיקה".