תפרון מגייסת 5.2 מיליון ד' ורוכשת פעילות בקנדה

תפרון תקצה 49% ממניותיה לבעלי השליטה בנובל ולבעלי מניות קיימים

"תפרון היא היום חברה יעילה שעומדת על הרגליים", כך אומר מנכ"ל חברת הטקסטיל, עמית מרידור. שנה לאחר שנקלעה לקשיים חמורים עברה החברה תוכנית התייעלות מסיבית, והיום היא מדווחת על גיוס של 5.2 מיליון דולר ומיזוג פעילות של חברה קנדית. תפרון דיווחה על המגעים עם נובל (Nouvelle) מקנדה לפני כמה שבועות, וכעת המגעים הבשילו להסכם.

העסקה כוללת שני מרכיבים. הראשון הוא רכישת נכסים במוצרי האל-תפר (seamless), ובמסגרת זו תקבל תפרון רשימת לקוחות, מוניטין והזמנות עבודה מנובל. בתמורה תקצה תפרון 600 אלף מניות רגילות, שהן 9.6% מהון המניות שלה.

המרכיב השני הוא הסכם השקעה שיזרים לתפרון 5.2 מיליון דולר נוסף לתמורה עבור הפעילות הנרכשת, כך שהמשקיעים יחזיקו 49% מהמניות. מחיר המניה בעסקה הוא 2.1 דולרים, כ-20% מתחת למחיר השוק.

המשקיעים יזרימו

המשקיעים בנובל, משפחת ליברמן מקנדה, יזרימו 2.7 מיליון דולר מהסכום תמורת כ-20.5% ממניות תפרון; מבטח שמיר תרכוש עוד 9.9% מהמניות תמורת 1.3 מיליון דולר ורימון (בראשות צבי לימון, שמחזיקה כיום ב-5.3%) תרכוש 9.1% נוספים תמורת 1.2 מיליון דולר. קרן פימי של ישי דוידי, שמחזיקה ב-14.1% מתפרון בשיתוף עם מבטח שמיר, לא השתתפה בגיוס הנוכחי.

נוסף לכך יוקצו לבעלי השליטה בנובל, בן ומרטין ליברמן, 450 אלף אופציות למימוש למניות רגילות במחיר מימוש של 3 דולרים, לתקופה של שלוש שנים ממועד פרסום דו"חות 2013, ובכפוף ליעדים פיננסיים.

במקביל, הבנקים המלווים אמורים להגדיל את היקף האשראי לתפרון בעוד 5 מיליון דולר. "למעשה אנחנו מגייסים 10 מיליון דולר", אומר על כך מרידור. "אנחנו בשלבים סופיים להגדלת מסגרת האשראי ומשפרים ההסכם עם הבנקים".

לדבריו, "בפעם הראשונה אחרי הרבה זמן הגיוס הולך לשמש לגידול שאותו צופה החברה במחזור המכירות בשנתיים-שלוש הקרובות, ולא לכיסוי הפסדים".

מרידור מציין שהפעילות הנרכשת דומה לזו של תפרון בתחום האל-תפר, אך פונה לפלח שוק שונה - mass market (שוק המוני). "יש לנובל לקוחות גדולים כמו וול מארט. אנחנו התמקדנו בשנים האחרונות במותגים, ולא שיחקנו שם, וזה פותח לנו אפשרויות גדולות", הוא אומר.

מרידור נמצא כעת בסין ומבקר אצל הספקים של נובל. לדבריו, עובדי תפרון היו המפתח להצלחת תוכנית ההתייעלות. "ההצלחה היא לא של מנהל אלא של העובדים שעל מכונות הסריגה ועד להנהלה. גם היום העובדים נחושים להתמודד עם המפעלים שאני רואה פה בסין", אומר מרידור.