נמרודי: תג מחיר של 2.15 מיליארד ש' ל"מירה" ו"שרה"

הנפקת הכשרה אנרגיה, אם תזכה להצלחה, תציף ערך אדיר להכשרת הישוב שבשליטת עופר נמרודי וכן לנמרודי עצמו המחזיק בכ-7% ממניות הכשרה אנרגיה שניתנו לו ללא תמורה

משקיעי הגז יעמדו בשבוע הבא למבחן ראשון מאז פרסום דו"ח הביניים של ועדת ששינסקי, כאשר חברת הכשרה אנרגיה, המחזיקה ברישיונות "שרה" ו"מירה", תצא לגיוס הון של כ-130 מיליון שקל, לפי שווי חברה של לא פחות ממיליארד שקל - בדומה לשווי השוק של החברה האם, הכשרת הישוב.

בהתחשב בשיעור האחזקה של הכשרה אנרגיה ברישיונות אלו (כ-46.3%, לאחר שנלקחו זכויותיו של פרנטיס טומלינסון), מדובר בשווי של 2.15 מיליארד שקל ל-"שרה" ו-"מירה". ההנפקה, אם תזכה להצלחה, תציף ערך אדיר להכשרת הישוב שבשליטת עופר נמרודי וכן לנמרודי עצמו המחזיק בכ-7% ממניות הכשרה אנרגיה.

ברישיונות אלו נזכיר, נעשה סקר סייסמי דו ותלת מימדי, אולם אף אחת מהשותפות המקומיות לא פרסמו עד עתה את תוצאות עיבוד הסקרים. חברת צ'פמן, שנשכרה על-ידי IPC, פרסמה לפי חודשיים על סמך הסקר הדו-מימדי ותוצאות ביניים של הסקר התלת-מימדי כי בשטחי הרישיונות קיים פוטנציאל להימצאות גז בשיעור של 6 TCF (טריליון רגל מעוקב).

הכשרה אנרגיה העניקה לחברת האם הכשרת היישוב אופציה לרכוש ממנה מניות נוספות כנגד העברת הזכויות של הכשרת היישוב (5%) ב-"מירה" ו-"שרה". האופציה תהיה בתוקף למשך 4 שנים, וזכות המימוש של הכשרת היישוב לא תהיה תלויה בשווי הרישיונות במועד המימוש, ותתבצע אם הממונה יאשר בכתב כי החברה עומדת בדרישות היכולת הפיננסית הנדרשות לרישיונות אלו.

הכשרה אנרגיה מתכוונת להנפיק כ-13% מהון המניות של החברה, אולם גם אם לא יתקבלו הזמנות לכל היחידות המוצעות, תוכל החברה להירשם למסחר, אם תצליח להנפיק לפחות 10% מהון המניות של החברה בשווי המוצע.

בהתאם להנחיות הבורסה. אם החברה תצליח להנפיק 10% לפי שווי של מיליארד שקל, שווי אחזקות הציבור יעמוד על 100 מיליון שקל, מעל לרף של 80 מיליון שקל שנקבע בהנחיות הבורסה.

מראני מחכה לגמול נאה

נכון להיום הבעלות על הכשרה אנרגיה מתחלקת בין הכשרת היישוב, שמחזיקה 78.45%, וכן עופר נמרודי המחזיק ב-7.29% מהחברה, אותם קיבל ללא תמורה. במידה שההנפקה תצליח, יירד שיעור החזקותיהם של הכשרת היישוב ונמרודי ל-69.4% ו-6.45% בהתאמה. יתרת המניות מוחזקות בידי אלי כהן, המשנה למנכ"ל הכשרת היישוב (כ-3%), כאשר ל-57 עובדי החברה הוקצו גם כן מניות שיופקדו בנאמנות.

לאוהד מראני, מנכ"ל האוצר לשעבר ומנכ"ל הכשרה אנרגיה היום, ניתנו אופציות הניתנות להמרה לכ-3.3% ממניות החברה, כאשר מחיר המימוש הינו 3.7 שקל - עמוק בתוך הכסף בהתחשב בכך שמחיר המינימום בהנפקה יעמוד על 9.41 שקל.

השווי הנאיבי של אופציות הללו עומד על 23.7 מיליון שקל, כך שמראני עשוי לזכות בתגמול נאה, אם הכשרה אנרגיה תיסחר בעתיד בשווי גבוה. בינתיים הוא מסתפק בשכר של 60 אלף שקל לחודש, שיעלה ב-20 אלף שקל במידה שהחברה תהפוך לציבורית.

נכון לסוף הרבעון השני, לחברה גירעון בהון העצמי של 177 אלף דולר. במידה וההנפקה תושלם, צפוי ההון העצמי של החברה להסתכם ב-35.9 מיליון דולר.

לתמורת ההנפקה אין ייעוד ספציפי בינתיים, אולם בתשקיף נכתב כי היא עשויה לשמש לרכישה של זכויות ברישיונות חיפושי גז ונפט נוספים. תמורת ההנפקה תשמש בעתיד להחזר הלוואת הבעלים שהעמידו הכשרת היישוב ועופר נמרודי לחברה, בהיקף של 10 מיליון דולר.

עד אשר ייעשה שימוש בכסף, מתכוונת החברה להשקיע את הכסף, בין אם בעצמה ובין אם דרך גורם חיצוני, באופן שבו 30% מסך הגיוס יושקע במניות הנסחרות במדד תל-אביב 100, ו-70% באג"ח קונצרני בדירוג של A- ומעלה. החברה כותבת למען הסרת הספק, כי לא תשקיע בניירות ערך הקשורים להכשרת הישוב, מבלי לקבל את כל האישורים הנדרשים לכך.

בתור חתם ההנפקה נבחר פועלים אי.בי.אי, וקונסורציום החתמים כולל גם את כלל חיתום, הנמצאת בבעלות צחי סולטן, השותף של הכשרה באמצעות מודיעין ברישיונות "שרה" ו-"מירה".