מערבית לקידוח "לוויתן": פלאג'יק סיימה שלב בסקרי 3D

החברה תקבל מיפוי סייסמי מלא ככל הנראה במאי הקרוב ותחליט היכן לבצע את הקידוח ■ מנכ"ל פלאג'יק: "אנו כאן לטווח הארוך"

קדחת הקידוחים נמשכת: חברת פלאג'יק הודיעה היום (ה') על סיום השלב הראשון בסקר הסייסמי שהיא מבצעת ברישיון הקידוח "יועד", מערבית לקידוחי "תמר" ו"לוויתן". בתוך כחודשיים תעביר החברה האנגלית המבצעת את הסקר (PGS) לפלאג'יק עיבוד מהיר של הסקר התלת-מימדי ועיבוד מלא יתקבל בחודש מארס הקרוב.

הסקר התבצע בשטח של 1,039 קמ"ר בחלקם המזרחי של רשיונות הקידוחים הימיים של פלאג'יק: "ישי", "עדיתיה", "ללה", "יהב" ו"יועד". בנוסף, פלאג'יק חתמה עם PGS על הסכם לביצוע השלב השני של הסקר התלת-מימדי בשטח של 617 קמ"ר בתחום רישיונות הקידוח, החל מחודש הבא.

החברה מעריכה שבחודש מאי היא תקבל מספיק נתונים ומיפוי סייסמי שיאפשרו לה לקבל החלטה בבחירת האתר לביצוע הקידוח הראשון בשטח הרישיונות.

"אנו מרוצים מאד על כך שסיימנו כה מוקדם את השלב הראשון של הסקר הסיסמי התלת מימדי", אומר פרנטיס טומלינסון, מנכ"ל פלאג'יק. "כוונתנו היא לפתח את הרישיונות בדרך המקצועית ביותר על בסיס הניסיון של בתחום זה בארה"ב ובמדינות אחרות. אנו מאוד להוטים להמשיך לשלב הבא של הסקר הסיסמי בו נתחיל במהלך החודש הקרוב. אנו כאן לטווח הארוך".

בישראל, שותפות החיפושים הזדמנות ישראלית חתמה הסכם לרכישת 10% מששת הרישיונות של פלאג'יק בראשות איש העסקים האמריקני פרנטיס טומלינסון, תמורת 2.5 מיליון דולר - והרכישה ממתינה לאישור משרד התשתיות. 6 רישיונות פלאג'יק האמורים (Pelagic) נמצאים כ-170 קילומטר מערבית לחיפה, בין מבנה "לוויתן" לבלוק 12 בקפריסין.

הרישיונות המדוברים, שעל המגעים לרכישת הזכויות בהם דווח לראשונה ב"גלובס" באוגוסט, הוענקו לפלאג'יק האמריקנית במארס 2009 לתקופה של שלוש שנים. במסגרת ההסכם לרכישת הזכויות, נקבע כי העברתן תהיה בכפוף לתשלום תמלוגי-על בסך 5% מסכום העסקה לצדדים שלישיים.

קידוחי נפט קידוחי גז פלאג'יק
 קידוחי נפט קידוחי גז פלאג'יק