נוקיה C5 - סביר, אבל לא מבריק

ה-C5 הוא אלטרנטיבה טובה יחסית למי שרוצה מכשיר חכם ללא מסך מגע ומחיר לא בשמיים ■ הטלפון מעוצב במראה המרובע והקלאסי ומעניק תחושה שמדובר בדגם אמין וקשיח

נוקיה הפכה בשנה האחרונה לשק החבטות בעולם התקשורת, ומסיבות מוצדקות: ההנהלה שלה התפטרה כשמכשיריה לא הצליחו להתחרות בדגמים של אפל, סמסונג או אפילו מוטורולה. גם בישראל קשה להגיד שלנוקיה היו הברקות בתחום המכשירים המתוחכמים.

עיצוב: דגם C5 שיצא לאחרונה בסלקום ומזמן בחנויות פרטיות כמו דינמיקה, לא מציע חידושים. הטלפון מעוצב במראה המרובע והקלאסי שנוקיה משמרת כבר שנים, ומעניק תחושה שמדובר בדגם אמין וקשיח, שלא יינזק מהר. הכפתורים יחסית נוחים לשימוש ובסך הכל נעים להחזיק אותו ביד.

נוקיה 5C
 נוקיה 5C

ל-C5 יש מסך בגודל 2.2 אינץ' שמציג תמונה באיכות חביבה, אבל פשוט בלתי אפשרי לצפות בו באור יום. הבעיה הכי גדולה היא לנסות לצפות בתוכנת ה-GPS במכשיר כאשר נוהגים ברכב. גם אם תרצו לראות מתי מישהו מתקשר אליכם, אתם לא תצליחו כאשר תנהגו באוטו והטלפון יהיה מונח על התושבת שלו על השמשה.

ממשק: למרות שה-C5 לא נראה כטלפון חכם, מדובר כאן במערכת ההפעלה סימביאן בגרסה 9.3. תוכלו להוריד לכאן אפליקציות מהאינטרנט כמו Waze ולהפעיל כמה יישומים במקביל ללא בעיה. כמו כן, עמוד הבית כאן כולל התאמה המציעה לכם גישה מהירה למספר יישומים, למייל שלכם ולמספר אנשי קשר מועדפים. נושא החלפת השפה מעצבן, כמו בהרבה מכשירי נוקיה מבוססי סימביאן, ותידרשו ללחוץ על יותר מדי כפתורים כדי לעבור מעברית לאנגלית. הפתרון הוא אפליקציה חינמית הניתנת להורדה מהחנות של OVI, שמאפשרת להחליף שפה בלחיצת כפתור אחת. מצלמה: 3.2 מגה פיקסל באיכות בינונית מאוד עם פוקוס קבוע. סוללה: תחזיק בקלות יותר מיום עבודה.

אין כאן התקן WiFi.

בעיות: נוקיה עדיין לא פתרה בצורה טובה את הבעיות עם הבלוטות' שלה. רוב הדיבוריות לרכב שבדקנו סבלו מניתוקים. מלבד הבלוטות', הטלפון נתקע יותר ממה שציפינו. חוץ מזה, בדף הבאגים שסלקום מצרפת למכשיר מצוין ששעת המכשיר יכולה להשתנות באופן אקראי לעתים רחוקות. הבעיה הזו עלולה, ככל הנראה, גם לגרום לשעון המעורר להעיר אתכם בשעה אחרת ממה שתכננתם.

בשורה התחתונה: ה-C5 הוא אלטרנטיבה טובה יחסית למי שרוצה מכשיר חכם ללא מסך מגע והמחיר שלו לא בשמיים מחוץ לסלקום.

מחיר: בסלקום (באינטרנט) - 1,780 שקל (או 50 שקל כפול 36 תשלומים), בדינמיקה - 1,200 שקל.

ציון: 8.