מודו של דב מורן לא הצליחה לגייס - מרבית העובדים יפוטרו

דב מורן בשיחת ועידה: "זה לא הסוף של מודו, נפנה לנסות לגייס מקורות הון אחרים" ■ "החברה תמשיך למכור את מוצריה" ■ "צר לי שגיוס בבורסה מתפרש כאקזיט אוטומטי"

דב מורן, מייסד חברת מודו, כינס הערב (ה') שיחת ועידה דחופה עם כתבים ואנליסטים. "לא הצלחנו בתהליך ההנפקה וגיוס הכספים בתל-אביב. אנחנו הולכים למסור למרבית עובדינו הודעה על סיום עבודתם. התהליך הוא עצוב, אנחנו עדיין מאמינים שלחברה יש פוטנציאל אדיר".

מורן הוסיף: "זה לא הסוף של מודו, נפנה לנסות לגייס מקורות הון אחרים. החברה תמשיך למכור את מוצריה. צר לי שגיוס בבורסה מתפרש כאקזיט אוטומטי. צר לי שהגישה בשוק ההון הישראלי הוא שגיוס הון לחברות היי-טק צריך להתבצע בבורסות אחרות".

לדבריו, "לא הצלחנו לשכנע בזה שלמודו יש פוטנציאל רב, וזה מאוד כואב. מדובר בכשלון שלי".

בשלב הזה הפסיק דב מורן את הועידה ואמר "החברה לא נסגרת. אני חייב ללכת לדבר עם העובדים שלי".

נציין כי מודו מעסיקה כיום כ-130 עובדים ומרביתם, כאמור, עומדים לקבל הודעות על סיום עבודתם בחברה.

מודו ניסתה להנפיק את מניותיה. ממסמך שהפיץ ביום חמישי האחרון כלל פיננסים חיתום - אחד מחתמי ההנפקה - עולה כי ה"בייבי" של דב מורן, האיש והדיסק און קי, ניסתה לגייס עד 145 מיליון שקל (40 מיליון דולר) בהון ובחוב, לפי שווי של 333 מיליון שקל "לפני הכסף" (91 מיליון דולר) - שווי נמוך בהרבה מהשווי שלפיו ביצעה החברה את גיוסי האקוויטי האחרונים.

מודו בת השלוש וחצי מפתחת טלפונים סלולריים מודולריים. החברה מפתחת שני טלפונים ניידים, שהראשון והעיקרי מביניהם הוא "מודו T", והשני הוא מכשיר טלפון המבוסס על תקשורת WiFi (מודו W). לשני המכשירים - כמו לטלפונים חכמים אחרים - יש מגוון שימושים, אך במודו משתדלים להבדילם מאחרים במשקל הנמוך ובגודל הקומפקטי, ולא פחות חשוב - במחיר הנמוך יותר.

החברה גייסה עד היום 124 מיליון דולר - 104 מיליון דולר כהשקעת אקוויטי ועוד 20 מיליון דולר כהלוואות המירות. בימים אלו הייתה החברה צפויה להשיק לראשונה בתולדותיה את "מודו T".

מודו תיכננה לגייס כמחצית מהסכום הצפוי בהון וכמחציתו בחוב. החברה תכננה להנפיק עד 13.3 מיליון מניות לפי מחיר של 5.46 שקלים למניה (סך של 73 מיליון שקל), וכן אג"ח להמרה בסכום מקסימלי דומה.