מהאו"ם ללאומי? גבריאלה שלו מועמדת לתפקיד דירקטורית

עשויה להחליף את פרופ' ישראל גלעד שיסיים את כהונתו כדח"צ בסוף חודש ינואר ■ ועדת המניות של הבנק העלתה את שמה של שלו כמועמדת לתפקיד ■ המינוי טעון גם את אישור המפקח

האם שגרירת ישראל באו"ם לשעבר, הפרופ' גבריאלה שלו, תהפוך לדירקטורית בבנק הגדול במדינה?

דיווח מיוחד שהוציא בנק לאומי הערב לבורסה מודיע על כינוס אסיפה כללית של בעלי המניות של הבנק ביום ג' ה-28 בדצמבר השנה.

לצד אישור עסקאות ופעולות הטעונות אישור האסיפה הכללית, ובראשן ההסכם הקיבוצי שנחתם בין נציגות העובדים בבנק לבין ההנהלה, צפויים בעלי המניות של לאומי לקבל החלטה באשר לבחירת דירקטור חיצוני.

בסוף חודש ינואר צפוי לסיים את תפקידו פרופ' ישראל גלעד המכהן כדירקטור מאז תחילת שנת 2005. מאחר ואינו יכול להעמיד עצמו לבחירה פעם נוספת, צפויים בעלי המניות לקבוע את זהותו של דח"צ חדש.

המועמדת המוצעת על ידי ועדת המניות של הבנק, על פי הדיווח לבורסה, היא גבריאלה שלו - כאשר מולה מתמודדים שבעה מועמדים נוספים שהעמידו עצמם לבחירת בעלי המניות בבנק. המועמדים האחרים הם עו"ד מישל אוחיון, אליעזר כרמל, זאב לבנברג, רוברט צנטלר, ירון קמחי, דב נוה וכן עו"ד מאור שרצקי.

מתוך השמונה (גבריאלי והשבעה האחרים שהעמידו עצמם לבחירה - ע.ר.), ייבחר רק מועמד אחד שיכהן כדירקטור בבנק.

באם תיבחר שלו ע"י האסיפה, יהיה מינויה כפוף גם לאישורו של המפקח על הבנקים בבנק ישראל. במידה וזה יינתן, תחל פרופ' שלו את תפקידה כדירקטור בלאומי בראשית חודש פברואר 2011.

פרופ' שלו כיהנה כשגרירת ישראל באו"ם בין השנים 2008 ו-2010, ומאז שובה משמשת כרקטור וכמרצה בקרייה האקדמית אונו וכנשיאת המועצה האקדמית העליונה במוסד. בעברה כיהנה גם כדירקטור בחברת החשמל, שם כיהנה גם כיו"ר ועדת הביקורת, וכדירקטורית בחברות כור, אסם, טבע וקבוצת דלק.