יו"ר מכתשים אגן פורש בצל הדו"חות הכספיים

החברה אישרה כי ביגר מסיים תפקידו הבוקר בדיווח לבורסה ■ הכנסות החברה גדלו, אך ההפסד הנקי שלה התרחב ב-220% ברבעון השלישי

רעידת אדמה במכתשים אגן : לאחר 4 שנים כיו"ר הדירקטוריון, מתוכן 3 כמנכ"ל החברה, יסיים כבר בסוף השנה הנוכחית אברהם ביגר את תפקידו בחברה - זאת על רקע פירסום הדו"חות הכספיים של מכתשים אגן הבוקר וכן המו"מ הנמשך עם חברת כמצ'יינה הסינית למכירת פעילותה, מו"מ שנקלע בימים האחרונים לקשיים על רקע דרישת הסינים להפחית את מחיר העסקה בשיעור משמעותי של 12%.

ל"גלובס" נודע כי ביגר מסיים את תפקידו על רקע התוצאות הקשות אותן שחררה החברה הבוקר לבורסה - זאת בהמשך לאזהרת רווח שפירסמה בבורסה של תל אביב כבר בחודש שעבר. לאור התוצאות, הראה הבעלים נוחי דנקנר לביגר את הדרך החוצה ועל פי ההערכות זה עשוי למצוא את עצמו מחוץ לקבוצת אי.די.בי מבלי שיתמנה לתפקיד חלופי באחת החברות האחרות בקבוצה.

הדו"חות הכספיים של מכתשים אגן לבורסה היום מצביעים על התרחבות של כ-220% בהפסדה הרבעוני של החברה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בשלושת החודשים האמורים (יולי עד ספטמבר) הפסידה מכתשים 56.2 מיליון דולר לעומת 17.5 מיליון ב-2009. המדובר בהפסד נקי לאחר חלק המיעוט. ההפסד נרשם על אף שהכנסות החברה דווקא עלו בכ-22% והרווח הגולמי צמח ב-24%.

הוצאות המימון של החברה התרחבו ברבעון הנוכחי באופן משמעותי וכן עלו בשיעור ניכר הוצאותיה בגין מו"פ, מכירה והוצאות הנהלה.

בחישוב כל 9 החודשים הראשונים של החברה שומרת החברה על רווחיות ומציגה רווח נקי לאחר חלק המיעוט של 27 מיליון דולר.

תוצאותיה של החברה אינן מפתיעות נוכח אזהרת הרווח שהוציאה, כאמור, כבר באמצע חודש אוקטובר לבורסה, עקב תכנית רה-ארגון בברזיל הגוררת הוצאות חד פעמיות וגידול בהוצאות המימון והוצאות המס.

חילוקי דעות חריפים עם ויגודמן?

השמועות על עזיבתו הצפויה של ביגר הלכו והתרחבו בחודשים האחרונים, בין היתר לאור מערכת יחסים מתוחה שנרשמה לכאורה לאחרונה בינו לבין המנכ"ל החדש של החברה, ארז ויגודמן, שנכנס לתפקידו בשנה שעברה.

הודעת החברה שיצאה הבוקר לבורסה נכתבה בלקוניות ובה נכתב כי הסיבה לסיום תפקידו של ביגר הינה "התפטרות".

אברהם ביגר מצידו אמר אמש לאחר ההודעה על החלטתו: "היה לי הכבוד לנהל את מכתשים אגן במשך 4 שנים, תקופה בה עברה החברה דרך מעניינת ומאתגרת. אני שמח על כך שהצלחנו לשמר את מעמדה של מכתשים אגן כשחקנית דינאמית ומובילה עולמית עם מכירות של מיליארדי דולרים על פני 5 יבשות, תוך התבססות על הון אנושי איכותי, חדשנות ויוזמה".

נוחי דנקנר אמר בהתייחס להודעת ההתפטרות: "אני מודה לאברהם ביגר על התקופה בה ניהל את מכתשים אגן בעידן של תמורות ושינויים גלובליים, ועל כך שהוביל בחברה תהליכים משמעותיים, כמו הרחבת הפעילות לשווקים חדשים ושיפור תהליכים תפעוליים, אשר סייעו לה לשמר את מעמדה כמובילה עולמית בתעשיית האגרוכימיה".