דנקנר השקעות חוזרת לבורסה באמצעות תמיר פישמן נדל"ן

תמוזג לתמיר פישמן נדל"ן, הפעילה במזרח אירופה ■ דלק נדל"ן תחזיק בעקבות המיזוג 81% ממניות תמיר פישמן נדל"ן

אלעד ישראל מגורים (לשעבר דנקנר השקעות), חברה בת של דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה, חוזרת לבורסה שש שנים לאחר שנמחקה ממנה, באמצעות מיזוגה לתוך החברה הציבורית תמיר פישמן נדל"ן.

דלק נדל"ן תחזיק בעקבות המיזוג 81% ממניות תמיר פישמן נדל"ן, הפעילה כיום במזרח אירופה. שווי אלעד ישראל מגורים לצורך העסקה הוערך ב-399 מיליון שקל, ושווי תמיר פישמן נדל"ן 88 מיליון שקל - כפול משווי השוק. בתגובה לידיעה היום זינקה מניית תמיר פישמן ב-43.6%. יש לציין כי מאז נרשמו מניותיה למסחר אשתקד, איבדו המחזיקים בהן כ-70% מהשקעתם.

קרקעות ברומניה ובהונגריה

אלעד ישראל מגורים, הפועלת בשוק המקומי, מחזיקה בין היתר בפרויקט שוק בצלאל בת"א, פרויקט בבלי בעיר ועוד. החברה סיימה את המחצית הראשונה של 2010 עם הכנסות של כ-188 מיליון שקל ורווח נקי של 5.1 מיליון שקל. תמיר פישמן נדל"ן רכשה קרקעות ברומניה ובהונגריה לייזום פרויקטים, אך לא הצליחה להקים אותם ופועלת ללא הכנסות. החברה הפסידה 2.1 מיליון אירו במחצית הראשונה של השנה, בהמשך להפסד של 6.8 מיליון אירו ב-2009 כולה.

אלדד תמיר, מבעלי קבוצת תמיר פישמן ודירקטור בתמיר פישמן נדל"ן מסר היום: "בבסיס החלטת המיזוג עמדה לנגד עינינו המטרה להיטיב עם בעלי המניות, בעסקה שנועדה להציף ערך ולהוריד את הסיכון לבעלי המניות בחברה. זאת היות ובשנים האחרונות המציאות העסקית והפיננסית בשוק הנדל"ן במזרח אירופה השתנתה לרעה באופן משמעותי, ומכאן שגם הליך יצירת הערך הוא איטי".

השלמת העסקה כפופה לקיום תנאים מתלים לרבות אישור של חברת הפניקס, נושה של דלק נדל"ן. עם השלמתה, יבוטלו כל הסכמי בעלי העניין הקיימים בתמיר פישמן נדל"ן, ונושאי המשרה המכהנים בה יתפטרו. חברת הניהול שהייתה זכאית לפיצוי של 2.64 מיליון אירו במקרה של ביטול ההסכם, תקבל פיצוי מופחת של 1.5 מיליון אירו במזומן, ועוד 0.96% ממניות החברה המאוחדת.