זינוק של 150% ברווחי הפניקס; לפידות: "מגמה חיובית"

סיימה את תשעת החודשים הראשונים עם זינוק של 75% ברווח הנקי ל-239 מ' ש' ■ לפידות: "בשוק האג"ח הגענו למיצוי מסויים אבל אין פה בועה"

קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס סיימה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 67 מיליון שקל - שיפור של 150% לעומת הרבעון המקביל. את תשעת החודשים הראשונים ב-2010 סיימה הקבוצה עם זינוק של 75% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-239 מיליון שקל, כשהרווחיות בכל תחומי פעילותה המרכזיים ממשיכה להתלוות לצמיחה אגרסיבית ומרשימה בפרמיות. בתשעת החודשים הראשונים של 2010 וברבעון השלישי רשמה החברה גידול של כ-11% בפרמיות, בעיקר בעסקי ביטוח החיים והביטוח הכללי.

לדברי המנכ"ל, אייל לפידות, "יש לנו דו"ח טוב מאוד. הדו"חות ממשיכים את המגמה החיובית המאפיינת את עסקי החברה בכל מגזרי הפעילות שלה, בדגש על ביטוחי הפרט".

טרם שבה לגבות דמי ניהול משתנים

לפידות הוסיף בתשובה לשאלה על מצב שוק ההון כיום, כי "בשוק האג"ח הגענו למיצוי מסוים. הריביות נמוכות מאוד, וזה קורה במשק העולמי. אבל אין פה בועה בשוק האג"ח, כשהמגמות הללו קורות בכל העולם. אני לא צופה שהמצב בשוק זה ישתנה בזמן הקרוב, ורק בעתיד היותר רחוק הריביות יעלו והאג"ח יחזרו לרמה סבירה".

הרווח הכולל של הפניקס, הנמצאת בשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה ומחזיקה בשליטה בבית ההשקעות אקסלנס, הסתכם מתחילת השנה בכ-332 מיליון שקל, לעומת 342 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ברבעון השלישי הסתכם הרווח הכולל בכ-65 מיליון שקל, לעומת כ-37 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

הרווחיות נרשמה בכל תחומי הפעילות המרכזיים. תחום החיסכון לטווח ארוך הניב לחברה רווח לפני מס של כ-83 מיליון שקל, לעומת כ-115 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח נחלק בעיקרו כמעט שווה בשווה בין הגמל וביטוחי החיים. זאת בעיקר משום שהפניקס טרם שבה לגבות דמי ניהול משתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים (מקור מרכזי לרווחיות חברות הביטוח), כשנכון לסוף חודש אוקטובר, לחברה "בור" של 53 מיליון שקל בטרם תשוב לגבות דמי ניהול משתנים.

בתחום הבריאות רשמה החברה גידול של 6% בפרמיות לכ-792 מיליון שקל, והרווח בתחום מתחילת השנה הסתכם בכ-70 מיליון שקל. בהקשר זה נציין שהחברה הגדילה עתודות בביטוח הסיעודי - דבר שהוביל לקיטון ברווחיות מתחום ביטוחי הבריאות בכ-40% לעומת התקופה המקבילה.

בתחומי הביטוח הכללי הרוויחה החברה 159 מיליון שקל מתחילת השנה, גידול של כ-65% ביחס לתקופה המקבילה. הפרמיות בתחום צמחו בכ-10% לסך של כ-1.4 מיליארד שקל.

אקסלנס תרמה לדו"חות הפניקס באופן ניכר לא רק בתוצאות הגמל אלא גם הניבה לחברה רווח של 81 מיליון שקל משירותים פיננסיים (בתשעה חודשים).