פיילין נגד העולם: יוצאת למתקפה נגד אובמה בספרה החדש

מושלת אלסקה לשעבר לא חוסכת מקוראי ספרה החדש את דעותיה ■ בספרה שהתפרסם אתמול, "אמריקה בלב", היא מביעה ביקורת על הזוג הנשיאותי ואפילו על הקולנוע האירופאי

ספרה החדש של מושלת אלסקה לשעבר, שרה פיילין, "אמריקה בלב: השקפותיי על משפחה, אמונה והדגל", התפרסם אתמול (ג') בארה"ב. בספר מביעה פיילין את דעותיה גם על המשפחה הנשיאותית ויוצאת למתקפה נגד הגברת הראשונה, מישל אובמה.

פיילין טוענת כי במהלך הקמפיין של בעלה אמרה מישל כי "בפעם הראשונה כאישה בוגרת אני גאה להיות אמריקנית", הערה שלא מקובלת על כוכבת תנועת "מסיבת התה" השמרנית, שלא מבינה מדוע רק כשארה"ב בוחרת את בעלה לנשיא היא גאה להיות אמריקנית.

את הנשיא אובמה היא מאשימה שהוא לא מבין את העם האמריקני: "התפיסה המתקדמת הייתה ההבטחה של אובמה לפני הבחירות. אני מניחה שאפשר לומר שהוא הזהיר אותנו מהשינוי! הבעיה היא שהאמריקנים לא רוצים לשנות את מדינתם מהיסוד".

עוד הוסיפה בספרה פיילין, מתנגדת נלהבת להפלות, ש"גרסה אירופאית לסרט 'ג'ונו' (סרט על נערה בת 16 שנכנסת להריון ומוסרת את בנה לאימוץ - ט.מ.) היתה מציגה בסצינה הראשונה את הגיבורה מבצעת הפלה ובשאר השעה וה-15 דקות - מעשנת ומהרהרת במהות החיים. אבל לא באמריקה, האמריקנים רוצים שיבדרו אותם, אבל אנחנו גם רוצים לראות את הגיבורים לנו עושים את המעשה הנכון, גם אם זה קשה".

אומנם עדיין לא ברור האם פיילין תתמודד במרוץ לנשיאות ב-2012, אך הספר בהחלט שולח איתות חזק כי הרעיון יותר מסביר. ספר זה, הוא סיפרה השני של פיילין. את מסע הפרסום שלו, היא החלה אמש באריזונה ובמסגרתו תקדם אותו ב-13 מדינות ברחבי אמריקה.