מצעד האפליקציות: מצא את ה-iPhone שלי, אמץ חתול

השבוע בעשירייה: 7 אפליקציות משחקים, אפליקציה שימושית אחת ו-2 בקטגוריית בידור

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" וחברת השיווק הסלולרי OnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) ואייפד (iPAD).

בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחנויות האפליקציות של מכשירי ה-iOS, נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל-23 בנובמבר, יום שלישי, 23:35.

לפני הכל, מלה על עולם האפליקציות של בלקברי (RIM). אף כי בישראל לא מרבים לדבר על המתרחש בחנות האפליקציות של בלקברי, במקום הראשון בעולם באפליקציות בתשלום נמצאת אפליקציה של מפתחים ישראלים Chat for Facebook, המאפשרת לקיים צ'ט בפייסבוק ישירות מהאפליקציה. אם תרצו, גאווה ישראלית.

iPHONE

השבוע בעשירייה: 7 אפליקציות משחקים, אפליקציה שימושית אחת ו-2 בקטגוריית בידור.

בקטגוריית השימושיות, השירות Find My Iphone (מקום 1 בחנות באייפד) של אפל עובר שדרוג ומאפשר למצוא כל מכשיר IOS שהותקנה עליו האפליקציה. השירות מאפשר לאתר את המכשיר, לחסום אותו מרחוק כך שלא יוכלו לחטט בו ואפילו לשלוח הודעה שתופיעה באופן קבוע על גבי מסך המכשיר יחד עם סאונד בפול ווליום (אפילו אם המכשיר על מצב שקט). שירות שימושי בהחלט.

שירות קולני נוסף עבור כמי שחרד באופן אובססיבי למכשיר האייפון שלו הוא Alarm..iPhone. כל מה שצריך על מנת שהאייפון יפעיל סירנה ויתריע ברגע שנוגעים בו זה להוריד את האפליקציה חינם, לתת קוד סודי בן 4 ספרות ולהשאיר את האפליקציה ברקע - המסך יראה שחור עם באנרים בחלקו התחתון וברגע שיגעו בו תשמע סירנה ותופיעה צ'קלקה אדומה ברקע. כדאי מאוד לזכור את הקוד כי הסיטואציה יכולה להפוך ללא נעימה אם זה קורה בישיבה, בית קפה או בבית קולנוע.

עוד בקטגוריית הבידור: האתר Photofunia מוציא גרסת עדכון לאפליקציה שלו המאפשרת לבחור תמונה מגלריית התמונות במכשיר ולשבץ אותה בתמונות מובנות מאתרים שונים בעולם המוצעות באפליקציה, כך שתוכלו למצוא את עצמכם על שלט חוצות במנהטן, על אחת התמונות בתערוכה במוזיאון ועל פרמידה על יד הספינקס במצרים. שירות חמוד שיכול להוסיף לברכות לחברים, עובדים ומכרים בחו"ל ובארץ לקראת עונת החגים.

אם כבר מדברים על עונת החגים, נזכיר משחק אחד (מתוך 7) שנמצא בעשירייה - iShootTurkey Pro. האפליקציה מאפשרת לירות בעזרת האצבע בתרנגולי הודו מעופפים. גם אם אנחנו יותר בעניין של בצק מטוגן מאשר תרנגול הודו ענק בגריל, נחמד לשחק.

קצת על חתולים: בשבוע האחרון תלו אצלנו בשכונה מודעות תמהוניות הקוראות לכל התושבים שמאכילים את חתולי הרחוב בלילה, שלא להאכיל את החתולים על מנת לאפשר לעירייה לערוך תהליך סירוס תקין ולהחזירם לשכונה. החתולים הקבועים ברחוב לא נראו מאז... מה שבטוח זה שעם האפליקציה Touch Pets Cats, כל אחד מאיתנו יכול להיות הזקנה המוזרה עם החתולים.

האפליקציה (השנייה בסדרה, לאחר Touch Pets Dogs) מאפשרת לבחור חתולים לאימוץ ולטפל בהם. ככל שנטפל בהם טוב יותר נקבל יותר נקודות ונטפס בשלבים מעלה. אפשר להאכיל, לשחק, לאבזר ללטף, לשמוע את גרגורם ועוד. אומנם היא כבר במקום 20 אבל לקראת חופש חנוכה, שמגיע בקרוב, היא מצוינת לילדים.

במקום ה14 בחנות מדורגת האפליקציה bump. אחרי שתייגנו, צייצנו וכתבנו סטטוסים, עכשיו אפשר פשוט להפגיש בין שני מכשירי אייפון ולשתף בתכנים. עד כה ניתן היה לחלוק אנשי קשר ותמונות באפליקציה. בגרסה החדשה, אפשר לחלוק גם קבצי מוזיקה. מעניין אם נראה את האפליקציה הזו גבוה יותר בחנות בשבוע הקרוב.

iPAD

רבים מאיתנו אולי לא היו מוכנים לשמוע על תשלום של 9.99 דולר עבור אפליקצית אייפד, אבל האפליקציה הבאה היא פשוט השקעה משתלמת. Air Display מאפשרת לiPad להפוך למסך נוסף של המחשב האישי. בגרסה החדשה הם תומכים גם בwindows. הסרטון ידגים בצורה הטובה ביותר:

The Economist on iPad, שנמצאת במקום ה-13, הושקה ב-19 בנובמבר ומציגה את כותרות הכתבות המומלצות על ידי העורך באותו השבוע, מאפשרת לרכוש גיליון ב-5.99 דולר או להרשם למנוי במחיר 29 דולר ושנתי ב-110 דולר. האפליקציה של "אקונומיסט" מזכירה מאוד את האפליקציה של "וול סטריט ג'ורנל" (wall street journal).

מוזמנים להמליץ ולעדכן על אפליקציות שאהבתם. בשבוע הבא, סקירה נוספת.

onthemob
 onthemob
היא חברת שיווק במדיה הסלולרית המספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

info@onthemob.com