שורה תחתונה: חייבים עוד סנטר

"מה יקרה כשמכבי ת"א תיתקל בקבוצה גבוהה"? או, הערב זה קורה. איך אפשר להתמודד עם קאחה לבוראל? חנן זכאי עם 3 אופציות

1. איבנוביץ'. מכבי ת"א מנצחת משחקים ברבע הראשון. בארבעת הניצחונות שלה העונה ביורוליג היא סיימה את הרבע הראשון ביתרון ממוצע של 14 נקודות, בדיוק כמו היתרון הממוצע שלה בסוף המחצית הראשונה. מעבר לעובדה שמכבי פותחת בהרכב החזק ביותר שלה וברבע הראשון שחורציאניטיס עוד לא צריך את בלוני החמצן, אחת הסיבות העיקריות לפתיחה החזקה היא ההכנה הטקטית של צוות האימון. אלא שמחר על ספסל היריבה יישב מאמן שיטתי לא פחות מבלאט. חמישה ימים היו לדושקו איבנוביץ' להתכונן למשחק הזה, מאז משחק הליגה האחרון של קבוצתו. איבנוביץ' צפוי לשחק כבר מהרגע הראשון על הגבוהים שלו במטרה לתקוף את שחורציאניטיס, ציר ההתקפה העיקרי של מכבי, ולנצל את אי היכולת ההגנתית של אליהו.

איבנוביץ' הוא מאמן של משחקים גדולים, אחד שיודע להכין קבוצות למשחקים גדולים. ומה יותר גדול ממשחק בנוקיה, כשקאחה לבוראל חייבת לנצח אותו כדי לסבך את עצמה בדרך לטופ-16?

2. התאמות. גם דייויד בלאט יצטרך לעשות את ההתאמות שלו כדי להפוך את החיים של איבנוביץ' לקשים יותר. ה"בדיחה" של לחץ על כל המגרש על קבוצה של איבנוביץ' לא הצחיקה בפעם הראשונה בוויטוריה ומכבי חטפה חזק בראש. בלאט צריך לסמן מטרה נקודתית הפעם: דייויד לוגן. במשחק הראשון הגארד של לבוראל קלע 25 נקודות ומסר 3 אסיסטים, כמעט פי שניים מהתפוקה של פארגו ופרקינס יחד (12 ו-1 בהתאמה) ובכל פעם שמכבי ניסתה ללחוץ, לוגן פירק כמעט לבד את ההגנה בכדרור. בלאט יצטרך להתיש את לוגן גם בהגנה (לחץ מתמיד והחלפת שומרים) וגם בהתקפה לשחק על השחקן שהאמריקני שומר עליו.

3. המגדלים. זהו המשחק שעשוי לתת תשובה סופית לדילמה של מכבי ת"א האם הקבוצה חייבת להתחזק בסנטר (התשובה: כן). חלק מהותי מהתבוסה בוויטוריה היה נעוץ בבעיית הגבוהים של מכבי מול הקו הקדמי הגבוה והאתלטי של הספרדים. סופו נתן את המשחק החלש ביותר שלו העונה והנדריקס נראה לעתים אבוד מול הידיים הארוכות שמולו. אחר כך הגיעו משחקים מול יריבות עם קו קדמי פחות מאיים, ופתאום נוצרה תחושה שהגבוהים של מכבי יכולים להסתדר.

הדילמה של מכבי ברורה, והיא אותה דילמה מהמשחק הראשון בוויטוריה: ניסיון לכווץ את ההגנה ולהביא עזרה לגבוהים יפתח את קו השלוש. במשחק הקודם מכבי בחרה בכיווץ, ונתקלה במטר שלשות (11, רובן ברבע הראשון). שני המגדלים של הבאסקים, באראץ' (2.17 מ') וטלטוביץ' (2.07 מ') קלעו 18 נקודות ביחד כבר ברבע הראשון. הפיתרון הכי טוב לסוגיה הזאת הוא מלחמה על העמדה. להשקיע אנרגיה וכוח פיזי שיגרמו לגבוהים של לבוראל לקבל את הכדור עוד מטר או שניים רחוק יותר מהסל. ולהתפלל שהשופטים יהיו במצב רוח חיובי.