SAP תשלם לאורקל 1.3 מיליארד דולר על הפרת זכויות יוצרים

מומחה למשפט: זו אחת מ-10 פסיקות חבר המושבעים הגדולות בתולדות ארה"ב ■ מדובר בפיצוי היקר מאז ומעולם על הפרת זכויות יוצרים

המשפט המתוקשר בין חברות התוכנה SAP לאורקל הגיע אתמול (ג') לשיא הדרמה שלו, כשבית המשפט באוקלנד, קליפורניה, פסק כי SAP תשלם לאורקל 1.3 מיליארד דולר - התשלום היקר ביותר בכל הזמנים עבור הפרת זכויות יוצרים.

"ברור שאנחנו מאוכזבים מהפסיקה ונמשיך לנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותנו, כולל ערעור, אם יידרש הדבר", אמר דובר SAP , יצרנית התוכנה הגדולה באירופה. החברה הודתה בעבר כי החברה-הבת שלה, TomorrowNow, הורידה מיליוני מסמכים של אורקל שלא כחוק.

השאלה שהתבקש חבר המושבעים לפסוק לגביה הייתה רק מה יהיה גובה הפיצויים. SAP טענה כי הסכום לא צריך לעלות על 40 מיליון דולר - ואורקל ביקשה לפחות 1.65 מיליארד דולר.

אריק גולדמן, פרופ' למשפטים באוניברסיטת סנטה קלרה, אמר כי הוא צופה ש-SAP תערער על הפסיקה, אותה הוא מכנה אחת "מעשרת פסיקות חבר המושבעים הגדולות בתולדות ארה"ב".

"כעת SAP בעמדת מגננה", ציין גולדמן. "הם צריכים לעלות במורד גבעה הרבה יותר תלולה".

המשפט, שנמשך שלושה שבועות, לכד את עיני עובדים רבים בעמק הסיליקון. בין העדים במשפט היו מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, ונשיאת החברה, צפרה כץ. "מהמשפט עולה שהגורמים הבכירים ביותר ב-SAP היו מודעים מההתחלה לפעילויות בלתי חוקית מצד חברתם", כתבה כץ בהודעה לעיתונות.

ממשלת ארה"ב ממשיכה לחקור את אירועי TomorrowNow, אך לא חשפה פרטים בנושא. מחברת SAP נמסר כי היא משתפת פעולה עם חוקרי משרד המשפטים האמריקני.