בר-לב בחקירה: "קיימתי יחסי מין בהסכמה"; א' תיחשף

(עדכון) - א': "אני יוצאת למאבק ציבורי" ■ ניצב אורי בר-לב נחקר אתמול במשך כ-7 במשרדי מח"ש ועבר בדיקת פוליגרף ■ תוצאות הבדיקה יפורסמו היום

מוכנה להיחשף: א', מי שעומדת במרכז פרשת ניצב אורי בר-לב שמסעירה בימים אלה את צמרת המשטרה, סיפרה למקורביה כי תצא בקרוב לאור הזרקורים. "אני יוצאת למאבק ציבורי", היא מסבירה.

לדברי א', היא תחשוף את עצמה בתקופה הקרובה בכנס בו היא צפויה להופיע, ולדבריה יש לה סיבה טובה לכך. בשיחות עם מקורביה היא מסבירה: "העניין שלי הוא שולי, זה יהיה מאבק ציבורי", מדווח העיתון היום (ה') "מעריב". "אני לא מוכנה שהילדים שלי יישבו בבית ויראו מה כותבים עליי", אומרת א'.

"אני מרגישה שדמי הותר, התקשורת שופטת אותי ויוצרת לי דימוי שלילי", טוענת א' ומוסיפה: "אני מתכוונת לפעול לשיפור היכולת של המערכת להגן על קורבנות עבירה".

"קיימתי יחסי מין בהסכמה"

אחרי קרוב ל-7 שעות הסתיימה אתמול (ד') חקירתו של ניצב אורי בר-לב, החשוד באונס ובתקיפה מינית. הקצין קשר עצמו לאירועים, אך אמר כי לא ביצע שום עבירה.

במהלך החקירה במשרדים בנתניה נערכה לקצין המועמד לתפקיד המפכ"ל בדיקת פוליגרף, והוא מסר את גירסתו בתגובה להאשמות של המתלוננות נגדו, א' ומ'. תוצאות הבדיקה יתקבלו היום.

בר-לב נשאל בין היתר האם הכין או שלח מישהו שישים סם למ' - וענה בשלילה. כאשר נשאל "האם קיימת יחסי מין רק עם מ' והאם זה היה בהסכמה?" - ענה הקצין "כן". בנוסף הודה בר-לב כי לא זכר את פרטי האירוע עליו התלוננה א', ורק לאחר העימות ביניהם התבהרו לו הדברים.

מ': "אמרתי לו לא, לא"

מוקדם יותר אתמול פורסמו פרטים חדשים מעדותה של מ', הטוענת כי נאנסה על-ידי הקצין הבכיר. "הייתי מטושטשת, לא הסכמתי בשום שלב ליחסי מין", הדגישה בתוקף המתלוננת.

במהלך העימות עם בר-לב השבוע ציינה מ' כי למרות מצבה, היא הביעה התנגדות למעשיו של המועמד למפכ"לות. "אני זוכרת שאמרתי בקול חלש: 'די, די", אמרה.

מנגד, ממשיכים מקורביה של ש', חברתה של המתלוננת, כמו גם חבריו של בר-לב, לנסות ולהחליש את גירסתה. "כולם שתו שם קצת, אף אחד לא היה עירני", השיבו לטענותיה.

עוד סיפרו מקורביה של ש' כי אין לה שום ספק שיחסי המין היו בהסכמה וכי לא מדובר באונס. "זו חזית משותפת ומרושעת של א' ומ' שנועדה רק להעצים את הפגיעה בו", טענו.

א': הייתי צריכה להתלונן כבר מזמן

גם לא', עובדת במשרד לביטחון הפנים הטוענת כי הניצב תקף אותה מינית לפני כשנתיים וחצי באילת, יש הרהורים לגבי הפרשה. "טעיתי. הייתי צריכה להתלונן נגדו כבר למחרת בבוקר" - אמרה א' למקורביה, והסבירה: "את כל הזוהמה והרפש שאני סופגת היום הייתי סופגת כבר אז - אך בהבדל אחד: 'לא היו מייחסים לי את כל הקונספירציות והמניפולציות שמדביקים לי עכשיו".

א' סיפרה לחבריה כי היא מרגישה כלפי בר-לב בעיקר רחמים וכי צר לה על כך שהוא אינו מודע לחומרת מעשיו. "הטרגדיה האמיתית היא שהוא לא מבין שמה שהוא עשה זה לא בסדר", ציינה.

המתלוננת התייחסה גם לתלונתה נגד מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, חגי פלג, ולטראומה שחוותה. "הפגיעה היתה קשה, כואבת וחמורה לאין ערוך מזו שפגע בי בר-לב", הדגישה א' והוסיפה: "הסיפור של חגי פלג הוא סיפור של אלימות מתמשכת שההטרדה המינית היא רק חלק שולי בו".

למרות הרגישות, א' אומרת כי בכוונתה להיחשף עם סיום החקירה. "אני מתכוונת בבוא היום להוריד את הטשטוש, להסיר את המסכה, להתייצב בגלוי בפני הציבור ולספר הכול", הבטיחה.

אונס או משולש רומנטי?

השבוע התברר כי ש', חברתה של מ' שהאשימה את ניצב בר-לב באונס, וטוענת כי זו קיימה עם הניצב יחסי מין בהסכמה, ניהלה גם היא מערכת יחסים רומנטית עם המועמד למפכ"לות.

על-פי החשד, ש' ניהלה במשך תקופה קשר רומנטי עם ניצב בר-לב, והיא זאת שערכה היכרות בינו לבין מ'. אך מתברר כי היחסים בין מ' לש', שהיו בעבר חברות טובות, הפכו עכורים על רקע מערכות היחסים ששתיהן קיימו עם המועמד למפכ"לות.

חשד נוסף: ש' סיממה את מ' והובילה לאונס

במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בודקים כעת מי מהשתיים משקרת, לאחר ששתיהן כבר נחקרו. בנוסף נבדק חשד כי ש' סייעה לניצב בר-לב לתקוף מינית את מ', זאת לאחר עדותה במשטרה.

מ' טענה בחקירה כי חברתה הטובה ש' סיממה אותה והובילה אותה לבית-מלון, ושם ניצב אורי בר-לב אנס אותה. בחדר החקירות היא עומתה עם מ' ואמרה לה: "את משקרת, ידעת שיש לי רומן עם בר-לב, קינאת בי. עכשיו, כשאת מתביישת שבגדת בבעלך, את ממציאה סיפור כאילו בר-לב אנס אותך".

בר-לב מתעקש: "לא ביצעתי שום עבירה"

בעימות בין בר-לב לא' היא סיפרה לפרטים מה קרה באותו לילה באילת לפני שנתיים וחצי, כיצד אורי בר-לב ניסה להגיע איתה למגע אינטימי, וכיצד לדבריה הפיל אותה אל הקרקע. בר-לב טען בתגובה: "אני לא זוכר שהיה דבר כזה".

"הלכתי לבית-המלון, אתה הלכת אחריי והתנצלת כמה פעמים", הטיחה א' בבר-לב. "אני לא זוכר את זה. היית עם נעליים על עקבים?", שאל בר-לב והוסיף: "אז אולי נפלת או מעדת?". בתגובה אמרה א': אתה הפלת אותי. הכאבת לי. ואיך זה שאתה זוכר את הפרט הזה של העקבים ולא זוכר את מה שהיה על הדשא?".