בראק קפיטל: וינטרוב ופלד חתכו מחיר ההנפקה

בראק קפיטל פרופרטיס תנפיק בת"א 10%-15% ממניותיה לפי 115 מיליון אירו לפני הכסף, 12% פחות בהשוואה לשווי של כ-130 מיליון אירו לפיו תכננה לעשות זאת בתחילה

מדד המעו"ף עלה אמנם מתחילת השנה בכ-10% והוא רחוק בכ-1% משיא של כל הזמנים, אך הנפקות האקוויטי עדיין לא חזרו לימים הטובים שלפני פרוץ המשבר. בראק קפיטל פרופרטיס, שבשליטת קבוצת בראק קפיטל של שמעון וינטרוב ורונן פלד, נאלצה לקצץ 12% ממחיר הנפקת המניות בשלב המוסדי שביצעה ביום.

בראק פרופרטיס פועלת בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה בעיקר סביב העיר דיסלדורף. החברה מתכוונת להנפיק 10%-15% ממניותיה בתל אביב לפי שווי של כ-115 מיליון אירו לפני הכסף, לעומת שווי של לפחות 130 מיליון אירו לפיו תכננה לעשות זאת בתחילה.

המנפיקה, בניהולם של אופיר רחמים וגל טננבאום, סיימה את המחצית הראשונה של 2010 עם הכנסות של כ-15 מיליון אירו, שיפור של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של כ-12 מיליון אירו, לעומת רווח של 441 אלף אירו תקופה המקבילה. ההון העצמי של החברה עומד על 138 מיליון אירו והיקף המאזן על 433 מיליון אירו.

הגורם העיקרי לרווחי החברה עד היום הוא עליית ערך נדל"ן להשקעה, שתרמה 4.5 מיליון אירו בינואר-יוני השנה. טיוטת התשקיף מלמדת כי מאז שנת 2007 ועד היום רשמה החברה הכנסות חשבונאיות (שאינן תזרימיות) בגובה של כ-70 מיליון אירו כתוצאה משערוך נדל"ן - סכום דומה לרווח המצרפי הנקי של החברה.

החברה מחזיקה ב-22 נכסים מניבים בהיקף של 264 אלף מ"ר (בתפוסה של 95%) ועוד קרקע להשבחה בשטח של 144 דונם בדיסלדורף, לה אין תב"ע. עקב בעיות תחבורה וגישה, החברה השקיעה סכומים מהותיים ברכישת קרקעות סמוכות, הוספת דרכי גישה והזזת פסי רכבת.

בין בעלי המניות בחברה המונפקת נמנים מייסד גלילאו, אביגדור וילנץ; יו"ר הפועלים לשעבר שלמה נחמה; וחברת ההשקעות אלייד.