דיווחים: ירי פגזי ארטילריה נשמע בצפון קוריאה

מוקדם יותר השבוע ירתה צפון קוריאה עשרות פגזי ארטילריה לעבר אי הממוקם בגבול עם דרום קוריאה - והרגה 4 אנשים ■ צפון קוריאה: ארה"ב ודרום קוריאה "דוחפות למלחמה"

3 ימים לאחר שצפון קוריאה ירתה מאות פגזי ארטילריה לעבר אי הממוקם בגבול עם דרום קוריאה, סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת היום (ו') כי ירי פגזי ארטילריה נשמע בתוך צפון קוריאה. כך מסרו גורמים בצבא דרום קוריאה לסוכנות רויטרס. בצבא דרום קוריאה מעריכים כי הירי לא נועד לדרום קוריאה.

כזכור, בהתקפה הקודמת מוקדם יותר השבוע נהרגו 2 חיילים דרום קוריאנים ו-2 אזרחים, ועשרות נפצעו. זאת, עקב תמרון צבאי שמבצעת דרום קוריאה, כאשר לטענת צפון קוריאה צבא הדרום חצה את הגבול. הייתה זו תקרית האש הראשונה מאז מלחמת קוריאה בשנות ה-50.

בעקבות ההתקפה הקודמת הורה נשיא ארה"ב, ברק אובמה", לשגר את נושאת המטוסים האמריקנית "ג'ורג' וושינגטון" מיפן לדרום קוריאה, והתייצב לצד הדרום. שר ההגנה של דרום קוריאה התפטר מתפקידו. גורמים בצפון קוריאה אמרו היום לרשת BBC כי דרום קוריאה וארה"ב מתגרות ו"דוחפות לעבר מלחמה".

המתיחות הגיאו-פוליטית בקוריאה הפילה את הוון (המטבע הלאומי של דרום קוריאה) לשפל של כחודשיים מול הדולר וכן הכבידה השבוע על בורסות אסיה.