הנפקת בנק דיסקונט - במחיר הנמוך ב-33% ממחיר השוק

הבנק מתכנן לגייס 200 מיליון שקל באמצעות הנפקת הזכויות - ינפיק 39 מיליון מניות במחיר של 5.1 שקל למניה, לעומת מחיר של כ-7.5 שקל למניה היום בשוק

סוף סוף יוצאת הנפקת הזכויות של בנק דיסקונט לדרך. דיסקונט פרסם היום (א') באופן רשמי את מתווה ההנפקה שתאפשר לבעלי המניות של הבנק לרכוש מניות נוספות. הנפקת הזכויות תהיה בהנחה של 31.6% ממחיר השוק ותזרים לבנק סכום (בניצול מרבי ובניכוי הוצאות הנפקה) של 195 מיליון שקל. בנוסף להנפקת הזכויות צפוי דיסקונט לצאת במחצית השנייה של דצמבר בהנפקה רגילה של מניות לציבור בהיקף של 200 מיליון שקל. יו"ר דיסקונט הוא יוסי בכר.

הלימות ההון הראשוני ליבה של דיסקונט עומדת על שיעור של 7.17% הנמוך ביותר מבין הבנקים. לכן דיסקונט יהיה הבנק היחיד שלא יגיע ליעד הלימות הון הליבה הנדרש של 7.5% שקבע בנק ישראל לסוף 2010. הנפקת הזכויות, אם תנוצל במלואה תשפר את הלימות הון הליבה של דיסקונט ב-0.14%.

מהמתווה עולה כי בנק דיסקונט ינפיק 39 מיליון מניות המהוות 3.8% מהון הבנק ויאפשר לבעלי המניות בבנק לרכוש אותן. יחס הרכישה יחושב כך שכל בעל מניות המחזיק ב-25 מניות יוכל לרכוש יחידת זכות (מניה לרכישה) אחת במחיר של 5.1 שקל. חישוב סך יחידות הזכות להן יהיה בעל המניות זכאי יבוצע לפי כלל המניות בהן הוא מחזיק. המחיר בהנפקה מגלם הנחה של 31.6% מול מחיר השוק הנוכחי (7.46 שקל בדילול מלא) והיום האחרון לניצול הזכויות יהיה 16 דצמבר.

בעלי המניות יוכלו, אם יבחרו שלא לממש את הזכות המוקנית להן לרכוש מניות בהנחה, לסחור ביחידות הזכות ביום המסחר של 14 בדצמבר. השווי התיאורטי של יחידות הזכות הוא ההפרש בין מחיר הזכות למחיר המניה בשוק. בעלי השליטה בבנק קבוצת ברונפמן שראן כבר הודיעו כי ינצלו את זכותן במלואה וירכשו מניות בסך 52 מיליון שקל.

הנפקת הזכויות התעכבה במשך שנתיים. תחילה בעקבות אי רצונם של בעלי השליטה בבנק להזרים לו הון. בהמשך היה זה הפדרל רזרב, הבנק המרכזי האמריקני שהערים קשיים. דיסקונט נדרש לקבלת אישור הפד האמריקני לאור אחזקותיו בבנק דיסקונט ניו יורק הכפוף לרגולציה האמריקנית.