פרויקט הלוויינים שבו שותפה גוגל גייס 1.2 מיליארד דולר

הכסף שגויס יתמוך בהקמת מערך לוויינים שיאפשר אספקת אינטרנט מהיר בעיקר באפריקה ובשווקים מתפתחים אחרים

הושג המימון להפקת אחד ממיזמי החלל המסחריים השאפתניים ביותר בעשור האחרון: חברת O3b Networks, המפתחת רשתות לוויינים עבור חברות סלולר ואינטרנט בשווקים המתפתחים, השלימה סבב גיוס של 1.2 מיליארד דולר מבנקים ומשקיעים שונים, בהם SES (מפעילת הלוויין הציבורית הגדולה בעולם) וגוגל .

החברה, ששמה הוא ראשי התיבות של הביטוי האנגלי, The Other Three Billion (כלומר, כמחצית האוכלוסייה הגלובלית שאיננה נהנית מגישה לאינטרנט בפס הרחב), ציינה כי בכוונתה "לספק את מהירות הסיב האופטי ואת זמינות הלוויין ולשרת מיליארדי משתמשי קצה בכל העולם".

הכסף שגויס יתמוך בהקמת מערך לוויינים שיאפשר אספקת אינטרנט מהיר בעיקר באפריקה ובשווקים מתפתחים אחרים.

סבב הגיוס נועד לשם שיגור שמונה לוויינים ראשונים במסגרת המיזם. לוויינים אלה ישוגרו לגובה של כ-8,000 ק"מ מעל לקו המשווה, ויספקו כיסוי גלובלי עד לקו הרוחב 45 מעל ומתחת לקו המשווה.

שיגור מדרום אמריקה

הלוויינים יורכבו על-ידי חברת Thales Alenia Space במתקן ההרכבה שלה בעיר קאן בצרפת, והפלטפורמות הראשונות צפויות להיות מוכנות לשיגור כבר בשנת 2013.

טילי סויוז רוסים ישגרו את הלוויינים משדה השיגור בגויאנה הצרפתית שבדרום אמריקה.

עם ההודעה על סבב הגיוס, אמר מנכ"ל O3b, מרק ריגולי , כי "הדבר אפשר לנו לבסס את המימון ולהתקדם לקראת מטרתנו - הגעה למיליארדים שעד כה זכו לשירות גרוע בעולם האינטרנט או נחתכו ממנו לחלוטין. האינטרנט הוא משאב העסקים והמידע החשוב ביותר בימינו".

חוץ מ-SES וגוגל, כוללים שאר המשקיעים בחברה את Liberty Global בבעלות ג'ון מאלון, Allen & Co, North Bridge Venture Partners, ואת HSBC Principal Investments.

החברה גייסה עד כה 410 מיליון דולר.