משפחת גרמזיאן נכנסת לבורסה: תכניס לבנין פעילות נפט-גז

לאחר השקעה צנועה בשלד, מתכוונת משפחת המיליארדרים מקנדה להיכנס לתחום החיפושים

אחרי ששמה הוזכר כמי שמתעניינת בחברות ענק כמו כלל ביטוח של נוחי דנקנר ומנופים של ג'קי בן זקן, מבצעת משפחת גרמזיאן מקנדה השקעה ראשונה בבורסה של ת"א, עם רכישת השליטה בשלד הבורסאי בנין חברה להשקעות , שבשליטת (54.7%) דוד ביניאשוילי. חדי עין שהבחינו בהודעה לבורסה שפורסמה בשעה 01:19 בלילה, הסתערו על המניה, והיא זינקה היום ב-49% במחזור קטן של 120 אלף שקל.

גרמזיאן, משפחה יהודית-קנדית שהונה נאמד במיליארדי דולרים, מתחייבת לרכז בחברה את פעילותה בתחום חיפושי הנפט והגז בישראל. בהודעה לבורסה נאמר, כי "לרוכש ניסיון בתחומי חיפושי הגז והנפט, הכולל מעורבות בפיתוח והפקה של מאות בארות גז ונפט בצפון אמריקה. בנוסף, מחזיקות החברות שבשליטת הרוכש בניסיון ניהולי רב בתחומים אלו, לרבות בתחום ניהול הסיכונים". היקף הפעילות בתחום לא נמסר, אך נזכיר שחברת מנופים מעוניינת להיכנס לחיפושי נפט, ועתידה לאשר בחודש הבא עסקה לרכישת 21.25% מהזכויות ברישיון החיפושים הימי "מד-אשדוד" מידי בעלי השליטה בזכויות.

בנין חברה להשקעות עוסקת בהפעלת בתי אבות ובתי חולים סיעודיים, וכן בייזום פרויקטי בנייה למגורים בצפון הארץ. על פי ההסכם שנחתם, בעל השליטה ביניאשוילי ירכוש את כל נכסי החברה וייטול על עצמו את כל התחייבויותיה, כך שיישאר לרוכשים שלד בורסאי "נקי".

בשלב השני תבוצע הקצאה פרטית של 69.3% ממניות החברה למשקיעים החדשים, תמורת 2.4 מיליון שקל, בתוספת אופציות שתאפשרנה מימוש למניות נוספות עד לכדי 97.02% מהמניות. בשלב השלישי החברה תקצה לביניאשוילי וליהושוע הרשקוביץ (המתווך בעסקה) 17.96% (בחלקים שווים), תמורת 29.5 אלף שקל.

המניה מזנקת ברשימת השימור

במהלך החודש האחרון בוצעו מספר עסקאות חריגות בבנין, שהביאו לזינוק יוצא דופן של 18% במניה, שנסחרת מתחילת השנה ברשימת השימור של הבורסה (עקב אי עמידה בדרישה לשווי החזקות הציבור), למחיר המשקף לה שווי שוק של 5.4 מיליון שקל.

לבנין חברה להשקעות יש התחייבויות בגובה 32 מיליון שקל, ואת המחצית הראשונה של השנה היא סיימה עם הכנסות של 24 מיליון שקל. בשורה התחתונה נרשם הפסד של 3.2 מיליון שקל, המגיע בהמשך להפסד של 6.3 מיליון שקל ב-2009 כולה. בנוסף, לחברה הפסדים מועברים לצורכי מס בהיקף של כ-130 מיליון שקל.

הנכסים המניבים של החברה הם: בית חולים סיעודי ברמת גן, בית אבות ברמת גן, בית אבות בשרון ובית חולים סיעודי ברמת גן. בנוסף, בבעלותה קרקע בת 40 דונם בעלת יעוד לדיור מוגן בכפר ורדים, ועוד פרויקטים קטנים למגורים בקריית שמואל ובנהריה.

משפחת גרמזיאן פועלת באמצעות שליטה בחברת Global Energy international, חברה זרה הרשומה באיי הבהאמס. העסקה מותנית בשורה ארוכה של אישורים מבית המשפט, מבעלי החוב ומבעלי המניות של החברה. המשקיעים אופטימיים, ומחירי מימוש האופציות הם לפי שווי חברה שבין 200 מיליון ל-1 מיליארד שקל.