מועדון 365 מתרחב: רווחי המשביר זינקו פי 4.5 ל-7.6 מיליון שקל

הכנסות המשביר לצרכן ברבעון עלו בכ-8% לכ-764 מיליון שקל ■ המנכ"ל רמי שביט: "ב-2010 ובשנה הקרובה אנו שמים דגש על פיתוח מועדון 365 ועל הפיכתו למוביל בישראל"

קבוצת המשביר לצרכן פרסמה היום (ב') דו"חות כספיים לרבעון השלישי של 2010, מהם עולה כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה ברבעון השלישי פי 4.47 לכ-7.6 מיליון שקל, לעומת כ-1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ברבעון עלו בכ-8% לכ-764 מיליון שקל. הגידול בהכנסות נרשם כמעט בכל מגזרי הפעילות, מלבד מגזר הקוסמטיקה והדראגסטור בהם מרשמה ירידה קלה. העלייה נבעה מגידול בפעילות השוטפת של הקבוצה, מהתחלת ההפעלה של הסניפים החדשים שנפתחו בשנת 2010 ומאיחוד חברות חדשות שנרכשו על-ידי קשרי תעופה. חברת קשרי תעופה , שבשליטת הקבוצה, רשמה ברבעון השלישי עלייה של כ-20% ברווח התפעולי לכ-8.3 מיליון שקל.

רמי שביט, מנכ"ל קבוצת המשביר לצרכן, מסר היום: "בשנת 2010 ובשנה הקרובה אנו שמים דגש על הפיתוח העסקי של מועדון 365 ועל יישום האסטרטגיה להפיכתו לפלטפורמה הקמעונאית המובילה בישראל.

"במסגרת זו פעלנו להגדלת מועדון הלקוחות של החברה, הכולל היום כמיליון חברים. חתמנו על הסכמים להקמת למעלה מ-20 חנויות סופרמרקט שיישאו את המותג 'קוסט 365' ושצפויות להתחיל לפעול בשנת 2012, חתמנו על הסכם לרכישת רשת אופיס דיפו ישראל, ובנוסף המשכנו לפעול לפיתוח חברת התקשורת טלקום 365.

"יצויין כי פעילויות אלה, לצד המשך תוכניות ההתרחבות במגזרי הפעילות המסורתיים של הקבוצה - תחומי הכלבו והדרגסטורים - יהוו את מנועי הצמיחה של הקבוצה בשנים הקרובות".

במגזר בתי הכלבו, המרוכז בחברת המשביר בתי כלבו, עלו ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2010 בכ-7.2% לכ-186.6 מיליון שקל, לעומת כ-174 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009.

במגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס, הכולל את רשת ניו-פארם ומחלקות הקוסמטיקה בסניפי המשביר לצרכן, הסתכמו ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2010 לכ-272.5 מיליון שקל, לעומת כ-278.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009.

במגזר התיירות, בו פועלת הקבוצה באמצעות חברת קשרי תעופה, עלו ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2010 בכ-23% לכ-247.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-201.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במגזר הייזום העסקי, אשר כולל את פעילות הייזום של מועדון 365, חברת סיבוס ופעילויות נוספות, הסתכמו ההכנסות בכ-60.5 מיליון שקל, גידול של כ-11% לעומת כ-54.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב- 2009.

ממאזן המשביר לצרכן עולה כי הונה העצמי של הקבוצה, המיוחס לבעלי המניות של המשביר לצרכן, עמד בסוף ספטמבר 2010 על כ-96.9 מיליון שקל, וזאת לאחר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-13 מיליון שקל בחודש יוני. תזרים המזומנים של החברה הסתכם ב-9 החודשים הראשונים של השנה בכ-22.5 מיליון שקל.

בחודש יוני שילמו המשביר לצרכן ומועדון 365 תשלומי קרן וריבית בסכום כולל של כ-28 מיליון שקל למחזיקי איגרות החוב שלהן.