3 מניות הענק שאסור לאף משקיע לפספס קנייתן כרגע

Buck Hartzell לא יכול לזכור תקופה בה היו המניות הגדולות כל כך זולות ומבחינתו הן מהוות הזדמנות קנייה מדהימה כיום ■ מיקרוסופט - אסור להחמיץ בשל הצפי להגדלת תשואת הדיבידנד

באק הרצל (Buck Hartzell), מי שממונה על הדרכת האנליסטים באתר מוטלי פול, ממליץ על 3 מניות שקנה לתיקו ואותן הוא מגדיר בכתבה שפורסמה באתר ביום ו' האחרון כ"הזדמנות שלא תאומן לקנייה כבר עכשיו". הרצל אשר משקיע כבר מספר עשורים לא יכול לזכור תקופה בה היו המניות הגדולות כל כך זולות.

הפרמטרים לפיהם בחן הרצל את המניות הם: פעילות עסקית חזקה וצומחת. מכפילים נמוכים במיוחד. מאזנים שאין כדוגמתם. חברות שנוטות לרכוש חזרה את מניותיהן. חברות המחלקות דיבידנד, אשר כבר כעת או בעתיד הקרוב תשואת הדיבידנד שלהן תעלה על שיעור האינפלציה.

לאחר בדיקה מעמיקה בחר הרצל להשקיע ב-3 מניות של חברות אשר לדבריו הן פשוט זולות מכדי לוותר עליהן. כאשר ביחס לאחרונה הוא משוכנע כי היא מהווה הזדמנות קנייה שלאף משקיע אסור להחמיץ.

ג'ונסון אנד ג'ונסון היא הבחירה הראשונה של באק והוא מציין כי היא היתה ברשימה גם קודם. באק הרצל מציין את הירידה במחיר המניה לאחר הקריאה להחזרה של הכדורים לטיפול בכאב, טיילנול, אך מדגיש כי בסיס העסקים של החברה נותר חזק במידה שלא תאמן והחברה הציגה חוסן בלתי רגיל במהלך השנים. מכפיל הבוחן את שווי החברה ביחס לתזרים המזומנים שלה נמוך באופן מדהים, 10.7, וקצב הצמיחה השנתי של החברה ב-5 השנים אחרונות היה בממוצע 3%. בשורה התחתונה טיפסו רווחי החברה בשיעור שנת של 8% באותה התקופה, מה שאומר שהחברה הצליחה להשתמש טוב יותר בכספה. כיום נהנית החברה משולי רווח גולמי של כ-70% ומתשואת דיבידנד של 3.4% ולדעת באק היא מושכת מדי מכדי לא לקנות אותה.

סיסקו היא הבחירה השניה של באק הרצל אשר מסביר כי הנפילה של מניותיה קצת לא ברורה. החברה דיווחה ברבעון האחרון על צמיחה של 19% בהכנסותיה ולמרות זאת נפלו מניותיה על רקע החולשה בפעילותה מול הממשל. מאז ה-10 בנובמנבר צנחה המניה ב-20% בעוד השוק התנהל במתינות יחסית. באק מציין כי המכפיל הבוחן את שווי החברה ביחס לתזרים המזומנים שלה נמוך כיום מ-10 למרות שהציגה צמיחה מרשימה עם שולי רווח גולמי של 64%. מה שמתמרץ את קניית המניה כעת היא החלטת החברה להתחיל ולהחזיר כסף למשקיעים - סיסקו תשלם את הדיבידנד הראשון שלה ביולי הבא, בסוף השנה הפיסקאלית הנוכחית.

אבל המנייה הראויה ביותר להיות מוחזקת כיום בתיק ההשקעות מבחינתו של באק היא מיקרוסופט . בתקופה זו, בה שוב ההון הוא יקר ערך, באק אוהב חברות חזקות ויציבות המובילות את התעשיה בה הן פועלות. אם אתה מאמים לכותרות העיתונים ולהייפ בשוק, נראה כי מיקרוסופט כבר לא עונה להגדרה והיא נאכלת בעודה בחיים ע"י יריבותיה הטרנדיות יותר והדומיננטיות שלה נשחקת מדי יום - אך המספרים מציגים תמונה שונה באופן דרמטי. ענקית התוכנה ממשיכה להציג שולי רווח גולמי יציבים בשיעור של 80% והשורה העליונה והתחתונה שלה צומחות בקצב שנתי חזק של 10% ו-8%.

החברה מבצעת רכישה חוזרת של מניותיה ומנצלת את זרם הכספים האדיר שברשותה לשם תיגמול המשקיעים בה. באק הרצל טוען שמיקרוסופט רק התחילה, כאשר בדלייה מצויים מזומנים בהיקף של 5 דולר למניה לעומת חוב של 1 דולר למניה, הוא מצפה כי המנכ"ל באלמר יגדיל את תשואת הדיבידנד של החברה מעל ל-2.5% המחולקים כיום, והמשמעות היא החזר כספים אדיר למשקיעים בחברה במחירים בה היא נסחרת כיום. לדעתו מיקרוסופט עשויה להגדיל את תשואת הדיבידנד לכ-7% ועדיין לחלק 75% מרווחיה. זוהי הסיבה לכך שבאק הרצל בחר לקנות את מניותיה של מיקרוספט והוא לא היחיד, גם האנליסט ג'ים רויאל קרא להשקיע בחברה עליה אמר כי זהו "משחק דיבידנד של פעם בחיים".