סודהסטרים: הרווח הנקי זינק ב-52% ל-3.9 מיליון אירו ברבעון

סודהסטרים סיימה את הרבעון השלישי של 2010 עם עלייה של 51.7% בהכנסות לשיא של כ-42 מיליון אירו, לעומת כ-27.7 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד

חברת סודהסטרים , המייצרת מערכות ביתיות להכנת משקאות מוגזים, מסכמת את הרבעון השלישי ואת תשעת החודשים הראשונים של שנת 2010 עם עלייה חדה בהכנסות וברווח הנקי המתואם.

סודהסטרים סיימה את הרבעון השלישי של 2010 עם עלייה של 51.7% בהכנסות לשיא של כ-42 מיליון אירו, לעומת כ-27.7 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. החברה מדווחת על גידול במכירות בכל האזורים הגיאוגרפיים בהם היא פועלת, כאשר המכירות במערב אירופה ובאמריקה עלו ב-34.9% ו-245.4%, בהתאמה.

שיעור הרווח הגולמי של סודהסטרים ברבעון השלישי הגיע ל-56.3% לעומת 56.9% בתקופה המקבילה אשתקד ו-52.1% במהלך ששת החודשים הראשונים של 2010.

הרווח הנקי המתואם, בנטרול הוצאה חד פעמית בסך של כ-1.8 מיליון אירו בגין ביטול הסכם הניהול עם קרן פורטיסימו, עלה בכ-52% לכ-3.9 מיליון אירו (0.31 דולר למניה, בדילול מלא), בהשוואה לכ-2.6 מיליון אירו (0.21 דולר למניה, בדילות מלא) ברבעון המקביל ב-2009. הרווח הנקי , כולל ההוצאה החד פעמית האמורה, הסתכם ברבעון השלישי של 2010 בכ-2.1 מיליון אירו (0.16 דולר למניה, בדילול מלא), לעומת כ-2.5 מיליון אירו (0.19 דולר למניה) ברבעון המקביל אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2010 רשמה סודהסטרים הכנסות של כ-110.7 מיליון אירו לעומת 73.5 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 50.6%. המכירות בצפון אמריקה עלו בין התקופות בכ-157% והסתכמו בכ-17 מיליון אירו, לעומת כ-6.6 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי של סודהסטרים הסתכם בכ-59.5 מיליון אירו ,עליה של 41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם של החברה בתקופה האמורה, בנטרול ההוצאה החד פעמית בגין ביטול הסכם הניהול, צמח בכ-160% והסתכם בכ-8.3 מיליון אירו (0.67 דולר למניה, בדילול מלא), לעומת 3.2 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד (0.30 דולר למניה, בדילול מלא). הרווח הנקי (GAAP) בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה לכ-6.2 מיליון אירו, לעומת כ-2.9 מיליון אירו בתקופה המקבילה ב-2009.

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים אמר עם פרסום הדוחות: התוצאות הכספיות ברבעון השלישי מעידות על העלייה בביקוש למוצרי סודהסטרים בשווקים קיימים וחדשים. אנו חווים עליה בביקושים בשווקי אירופה, אפריקה, אסיה ובמיוחד בצפון אמריקה. עובדה זאת, יחד עם הנוכחות שלנו ביותר מ-4,000 חנויות בארה"ב ובכ-35,000 חנויות ברחבי העולם, ממצבת אותנו בצורה טובה לקראת עונת החגים של 2010 ולתוך 2011".

בירנבאום הוסיף: "המכירות של מכשירי הסודה ומיכלי הגז עלו בכ-87% ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל, ומכירות המוצרים המתכלים שלנו גדלו בכ-40%. אנו רואים בעלייה במכירות המכשירים להכנת סודה אינדיקציה משמעותית לפוטנציאל הצמיחה בטווח הארוך עבור סודהסטרים נוכח הגידול הצפוי בשיעור המוצרים המתכלים מתוך סך המכירות שלנו אשר יביא גידול בשולי הרווח שלנו ".